Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 3394 besök totalt |
Svenskar på Ringen kommande helg 20-22 okt?
Vi är två M3:or som åker ner till Ringen nu på fredag, stannar till måndag kväll. Är det möjligen fler svenskar på plats? Ser lite tunnt ut i rejsa-ringen-kalendern. _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||||
Jag är där på lördag.
Sen har jag i nån annan tråd sett att några Gt3:or var på väg ner, samt 3 gossar till som håller till i garaget här nere, för dom skall jag hämta på flygplatsen imorgon bitti. ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Re:
Låter roligt. Vi lämnar Småland här nu och kommer fram ikväll/natt nångång. Syns imorrn Fredrik! _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||||
Hemma igen. Kul att träffas där nere!
Tack för varvet i Clion också Christian, det gick riktigt bra. Har inga direkta bilder att bjuda på. Men jag skrev en liten reserapport i min biltråd så jag an ju lägga ut den här också. _____________________ Kom hem från Ringen igår morse. Samuel S och Samuel L i varsin M3 E36 3.2. I normala fall brukar jag ha med mej en massa bilder hem, men denna resan har jag kört så mycket så jag inte har hunnit fota knappt nåt. Men lite har fastnat så här kommer en liten reserapport med de få bilder som fanns: 19/10 Fredag em+natt. Resa ner. 20/10 Lördag Vaknar och efter en låååång frukost förbereds bilarna inför en dag på banan. Lättning och allmän översyn. ![]() Framme på banan kl 13 och väntar på att det öppnar. ![]() Ute och känner på banan första varvet. Det är fortfarande lite fuktigt på vissa ställen. Justerar lite däckstryck. Kör sedan så mycket vi hinner under dagen. Under eftermiddagen är det mycket trafik och köer vid parkeringen. Men de sista timmarna blev fantastiska, härligt väder och lagom med trafik. Klockade dagens bästa varv till 8.38 BTG. Filmade även alla varven, lägger upp film sedan. Dagen avslutas på pizza på Pinocchio i Adenau. 21/10 Söndag: Det är regningt och blött när vi vaknar. ![]() I väntan på bättre väder så åker vi upp till Adenauer Forst och tänkte kolla på nybörjare som kör fel. Bommen är öppen och vi åker upp. Men det är regnigt och svinkallt att stå där så vi tänker åka ner igen efter en stund. Smidigt att vi tog bilen upp tänkte vi.... men när vi kommer ner är bommen stängd. Typiskt. Men förr eller senare så händer detta också. Vi åker och kollar en annan bom, som också är stängd. ![]() Åker med tre Holländska bilar som har samma bekymmer som vi: ![]() Men holländarna är kreativa och efter ett tag hittar vi ett alternativspår ut: ![]() Vi åker sen upp till påfarten och tänkte köra nåt varv i regnet. Men när vi kommer dit har de precis stängt för dagen pga regn och dimma. På kvällen är det sen final i Formel 1. Vi sitter på Pistenklause och kollar på den på TV. Vilken stämmning! Fanns nog inget bättre ställe att se den än på Pistenklause vid Ringen. (om man bortser från att va på Interlagos) 22/10 Måndag: Vi konsulterar BMW M i en fråga om Samuels bil. ![]() Banan öppnar igen kl 13. Jag hänger på låset medan Samuel är iväg och fixar till sin bil lite. På parkeringen: ![]() Måndagen var en perfekt dag på banan. När det öppnade var det fuktigt i Fuchröhre och Bergwerk-Kesselchen, men det torkade upp efter nån timma. Sen var det lagom med trafik hela dagen, tyvärr några ställen med nedsatt hastighet eft de håller på att sätta upp höga staket precis överallt. Jag körde så mycket bilen orkade. Bromsarna klarade bara ett varv, sen var de tvungna att vila. Men jag hann 9 varv under dagen. Satte bästa varvtid till 8.25 BTG under ett hyfsat fritt varv, var nån turistbuss och lite vägarbete i vägen bara. Som vanligt är Lindkvist snabbare, han körde 8.10 BTG. Grymt. Tyvärr funkade inte videokameran denna dagen. Lastat och klart. Nu åker vi hem. ![]() Bilen har funkat mycket bra. Gick klart över förväntan med tanke på att bilen är helt original förutom r-däck och och lite bättre belägg fram. Visst är chassiet mjukt med fjädrar och dämpare sen bilen var ny, men problemet var mer att få in bilen i kurvorna. Med mer camber och andra krängare så ska det gå att åka klart fortare. Har ju även andra bromsar på gång, och då kan man köra fler varv också. Hoppas på bra öppettider nästa säsong så det blir mycket ringen-åka. _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||||
Underbar resa som vanligt!
Får passa på att tacka Göte igen för åkturen! Mycket lärorikt! _________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||||
Inga dåliga tider...Jag var där och åkte hyrbil/tränade
![]() Första gången jag hade min performance box med mig. Tyckte det strulade lite för mig, väldigt dåligt med mottagning i vissa partier mm. Fick sen förklarat för mig att det förmodligen berodde på att jag ej hade extern antenn. Hur tar ni tid? Har ni performance box, funkar dom bra? har ni extern antenn? _________________ Kristoffer Lidbrandt - Porsche GT3 www.stacc-racing.com www.facebook.com/stacc.racing/ |
||||||
Re:
Mobiltelefon klockade jag med i Silverudds bil. Lindkvist kör med driftbox. _________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||||
Re:
Extern antenn är i stort sett ett krav på ringen när det gäller Drift/Performance Box om jag förstått det rätt. _________________ ///Mart1n Pa1m Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue |
||||||
Re:
Japp enligt en viss "lite för snabb CSL-åkare" ![]() ![]() |
||||||
Re:
Antenner beställda.. ![]() _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
|
||||||
Re:
Tack _________________ Kristoffer Lidbrandt - Porsche GT3 www.stacc-racing.com www.facebook.com/stacc.racing/ |
||||||
Re:
Så du får inga dropout med den eller..?, tror du skulle bli förvånad om du satt upp 2 stycken, en med antenn och en utan.. _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Re:
Funkar den inte 100 %-igt utan extern antenn? om man ska köra på ringen med box så är det bästa att ha en extern antenn? Ska jag tolka det så? Tacksam för svar då jultomten kommer snart ![]() _________________ Johan Blank NS BTG 8,00 BMW M3 ![]() |
||||||
Re:
Moderna bilar med värmereflekterande ruta får ofta problem med gps-mottagning. I de flesta finns det små zoner nära backspegeln som ej är värmereflekterande och släpper genom gps-signal. Syns lättast med polariserandde solbrillor. I dessa zoner kan man sätta den externa antennen/pucken om man inte vill klämma sladden i sidorutan eller taklucka. _________________ Mvh David Ek lu nd ![]() ![]() |
||||||
Re:
Ja så är det, som dom skrev ovan är extren anten påringen ett måste annars blir det visst missvisning _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 3394 besök totalt |