Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Svenskar på Ringen kommande helg 20-22 okt?
<<   1, 2
3394 besök totalt
Supramannen

Här sen Feb 2003

För oss skillde det ca 30 sec utan antenn, så folk som uppger sin tid utan antenn kommer nog bli paff sen..

Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

Re:

Supramannen skrev:
För oss skillde det ca 30 sec utan antenn, så folk som uppger sin tid utan antenn kommer nog bli paff sen..

Ska man dra av 30 sek från tiden eller?

Vi diskuterade detta nere på ringen. Jag kan inte riktigt förstå varför man isåfall har gjort mjukvaran på detta vis. Rimligtvis borde det sitta som ett vanligt tidtagarur i boxen som startar och stoppar på en given signal. Alltså borde man kunna köra utan gps-signal nästan hela banan sålänge man har signal när man passerar start och stopp-punkterna.

Vad körde ni i för bil när ni fick så fel tider? Gissar på att det måste varit en nyare bil med strålskydd i framrutan? När jag beställde min 330D så fick man välja till sån ruta vilket jag inte gjorde. På den bilen funkade det utmärkt utan antenn. Enda gången den pep för dålig signal va när man åkte under banan och skulle tanka.

Men visst bör man ha en extra antenn för att undvika problem. Ska själv köpa en för att vara på säkra sidan.

Stockholm
Här sen Aug 2005

Re:

Samuel Lindkvist skrev:
Supramannen skrev:

Ska man dra av 30 sek från tiden eller?

Vi diskuterade detta nere på ringen. Jag kan inte riktigt förstå varför man isåfall har gjort mjukvaran på detta vis. Rimligtvis borde det sitta som ett vanligt tidtagarur i boxen som startar och stoppar på en given signal. Alltså borde man kunna köra utan gps-signal nästan hela banan sålänge man har signal när man passerar start och stopp-punkterna.

Vad körde ni i för bil när ni fick så fel tider? Gissar på att det måste varit en nyare bil med strålskydd i framrutan? När jag beställde min 330D så fick man välja till sån ruta vilket jag inte gjorde. På den bilen funkade det utmärkt utan antenn. Enda gången den pep för dålig signal va när man åkte under banan och skulle tanka.

Men visst bör man ha en extra antenn för att undvika problem. Ska själv köpa en för att vara på säkra sidan.

Vi hade varsin Opel Zafira

- Porsche GT3

www.stacc-racing.com
www.facebook.com/stacc.racing/
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Det skiljer inget i tidåtergivelse med vs utan antenn.
Man märker fort om man tappar signal, det visar sig i loggen och det piper till i boxen.

Har man kört utan antenn förstärkare men inte har haft signaltapp runt banan har man en riktig återgiven tid, således har man då oxå inga problem med att ha full signal och en antenn är kanske inte nödvändigt.

Själv skulle jag ändå råda till antenn om man åker ring, det är mycket toppografi ändringar och mycket träd.

Som nämnts har en del en framruta som inte klarar att ta igenom signal, då måste man ju ha extra antenn.
Jag har sedan dag 1 haft extern antenn i min bil då min framruta är av värmereflekterande typ, således måste jag ha antenn. Många kan klara sig utan, men på ringen skulle jag ändå välja extra antenn även om det oftast inte kanske behövs beroende på framruta.

Svenskar på Ringen kommande helg 20-22 okt?
<<   1, 2
3394 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande