Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1479 besök totalt |
Dubbel vagnbok = dubbla avgifter?
Tänkte att det kanske kunde vara kul att åka någon asfaltsprint nån gång med banracern. Då behöver man ju både rally-licens och vagnbok för rally. Hur det funkar med förarlicenscen vet jag, men hur är det med vagnböckerna? Blir det fullt ut enligt http://www.sbf.se/pdf/sbf/SBF_2007_A _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
Racing och Rallycross delar ju vagnbok (den tryckta boken iaf) men Rally har ju nåt lite enklare (den är iaf billigare).
Varför skulle man tänkt på enkelt hopp mellan grenarna med SBF's organisation (RF's fel egenterligen)? ![]() |
||||||
Re:
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
Kom att tänka på att det finns andra strulfaktorer alt. möjligheter med en sån här manöver och den speciella rallybilsreggningen/besiktningen, men den utgår jag från att man inte behöver utnyttja om man vill ha sin rally-/racingbil fullt gatlegal.
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
Re:
Så tänkte jag när det är samma bok till racing och rallycross, men det gick inte utan att lösa två böcker. Man kan köra alla klasser inom samma gren med en bok. Rally är lite besvärligare där bilen skall vara laglig att framföra på allmän väg samt att man ska lösa en avgas dispans har jag för mig. Jag vet inte hur det är söderut men här i norr brukar racingbilar vara inbjuda att köra sprint fast i en egen klass. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
Beskedet från SBF är att det blir dubbel oberoende hantering för rally och racing. Som om det var två olika bilar.
Så var det med det. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
Hehe... undrar om det finns nån begränsning på hur många debuttävlingar man får köra med sin "svenssonbil"?
![]() ![]() _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
Re:
I rally? inga typ, men du får inte köra med en bil som är "extrem". Hur det sen tolkas vet jag inte, men många kör med sina rallybilar så. _________________ Daniel Steiner |
||||||
Re:
Men jag tänkte lite fel. Nämligen att sprintar kunde dubblera som sponsorkörningar, men jag glömde att "kartisen" också ska ha licens. Kanske PR-licens räcker iofs, men det får jag kolla upp isåfall. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
Re:
Sprintar brukar det alltid gå att ha PR-licens på. Grupp N ska inte vara några problem ![]() _________________ Daniel Steiner |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1479 besök totalt |