Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 5652 besök totalt |
och en räser från ca 45 kkr och uppåt... beroende på varvtid... ![]() |
||||
En annan har aldrig behövt bilnycklar för att få napp ![]() _________________ Jan Å |
||||
Re:
Hej, tror att jag äger bilen på bilden idag. Hette din kompis ola H och fick bileen i studentpresent? Vore mycket Tacksam för lite historik i så fall. Mvh Fredrik _________________ Fredrik Torkildsen Porsche 924 TURBO (Carrera GT replica) |
||||
Re:
Letar info om min bil, var grannen Fredrik S? Har du möjligen lit historik att bidra med. Eller någon annekdot..? Såg att ordningföljden i tråden inte syftade på den bronsfärgade. Miss av mig. _________________ Fredrik Torkildsen Porsche 924 TURBO (Carrera GT replica) |
||||
Re:
Vad kul! ![]() Tyvärr är detta den enda bilden jag har av den. Jag pm:ar en lite bättre inscannad bild till dig. I övrigt så har jag inte så mycket historik att ge dig. Ola 1 hade han på skylten iallafall. ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Tackar. Har hans gamla reg bevis med personliga skylten kvar. Bilen är fortfarande i gott skick, men jag har ingen dokumentation annat än ett par snabba samtal till tidigare ägare som inte kommer ihåg så mycket. Det var trots allt tjugo år sedan...
Trist att behöva ta bort raden om studentpresenten i min korta historik, då är det inte mycket kvar ![]() Men trevligt med en gammal bild och någon som sett bilen. Det gjorde min dag ![]() _________________ Fredrik Torkildsen Porsche 924 TURBO (Carrera GT replica) |
||||
Re:
G31 är Porschelåda baserad på ungefär samma innehåll som 915 som satt i 911 SC/Carrera. Bla.a. är diffen exakt likadan. Anledningen att jag vet är för att jagade dessa lådor på bilskrotar för att ta diffen ur. Såvitt jag vet var det bara 931:or som var utrustade med G31-lådan. 924:or hade Audilådan...först 4-växlad, sen 5-växlad. G31 led för övrigt av samma problem som 915: synkringar slets fort och renoveringen var kostsam. 944:or och 951:or fick istället förbättrad variant av Audilådan och under samma period gick Porsche över till vanliga växellådor (med Borg-Warner baserade synkringar) och slutade tillverka lådor med egen synkroniseringsteknik (Porsche syncromesh). Slutklämmen: Även om G31 är aningen ovanlig och sitter i udda bilar skulle jag hellre haft en bil med Audilådan då den var tämligen problemfri. G31 kanske pallade vridet bättre än ursprungliga 012-Audilådan men med tanke på hur fragil 915 var kan den inte ha varit något under av hållbarheten heller. P.S. Kuriosa: Audi S4:a lådor är närbesläktade med 6-växlade lådor i 968:or. _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
_________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 5652 besök totalt |