Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1776 besök totalt |
Lexan rutor.
Tänkte börja lätta ban bils bygget lite med att byta alla sidorutor + bak mot lexan. Det jag undrar är ifall det måste gå att veva ner sidorutorna om man ska besiktiga bilen med Lexan rutor i eller om det funkar med fast monterad? /Johan _________________ Johan Börjesson |
För bilprovningens skull måste man inte kunna öppna rutorna. Det man ska tänka på är kanske att plastrutor strikt sett bara är OK på ett amatörbyggt fordon eller ombyggt fordon. Det är ju inte säkert att det blir stopp annars men risken finns.
/Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
Vilka andra ändringar blir det? Bara bur och rutor "räcker" ju inte för ombyggt fordon. En vanlig regbes ger formellt sett inte utrymme för plastrutor.
/Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1776 besök totalt |