| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Mc förgasare till Zetec 1800??
|
3428 besök totalt |
|
Är det någon här som har någon erfarenhet av mc förgasare på en Zetec motor? Hur stora ska dom vara och vilken typ och tillverkare? _________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
||
|
Keihin Flatslides brukar rekommenderas på bilar.
38 - 43mm allt beroende på graden utav trimmning ! (finns även mkt mindre & de brukar isf sitta på crossar.) Anderbergs MC-skrot i Fleningen utanför Helsingborg har sånt. Dock är dessa flatslides ej billiga ......
Kör E6 förbi HBG, kör av nästa avfart till Höger (skyltat FLENINGE) inne i Fleninge kör höger & ca 3km längre fram lligger skroten på höger sida K _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
|
Jag har 4st mikuni 36mm, men då är dom alldeles för små.
Har du någon aning vilken hoj man hittar 43mm förgasare på? Typ någon gammal Suzuki 1100 eller? Jag är ju från Ängelholm så på Anderbergs har man varit några gånger. Tack tack _________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
||
|
Re:
Enklaste är att besöka skroten & ta med ett skjutmått :-) hälsa lasse från mig att du vill kolla på förgasarbryggor. _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
|
_________________ Magnus Lindberg Italienskt |
||
|
Re:
Precis vad jag längtade efter. Lyfter på hatten och tackar ödmjukast
_________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
||
|
Johannes Persson kan nog hjälpa dig lite.. fick mycket tips av honom. Han har ett komplett kit till försäljning (han hade då jag letade).
http://www.jpmotorsport.se/ _________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||
|
Finns högar med mc-spjäll på www.ebay.co.uk . Finns ibland med färdiga insugsflänsar för zetec. Finns från runt 100 pund
_________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||
|
_________________ Markus Hasselgren |
||
|
Re:
Jag måste köra på förgasare, annars tack _________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
||
|
Re:
Precis vad jag tänkte föreslå. Prata med Johannes. Han kan säkert hjälpa dig. Riktigt bra kille.... _________________ Jocke Glaés |
||
|
_________________ Daniel Steiner |
||
|
keihin fcr 41 mm jag hade dom på min r1 motor.(jag saknar dom redan)
patrik ekman hade såna på sin westfield/zetec, tror att han körde med 39 mm Det brukar dyka upp beg lite då o då jag betalade 6000 för mina. /micke _________________ Michael Öhrström |
||
|
Re: munstycke
Dell'orto är enligt det systemet medans mikuni är vad de flödar i bensin. _________________ Roland Johansson |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
3428 besök totalt |