| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Gissa Porsche (eller vad det nu är)
|
1811 besök totalt |
|
Googlade fram det här:
Porsche 550.A R.S. Coupe driven to an excellent 5th place at Le Mans in 1956, by Richard von Frankenberg and Wolfgang von Trips. Detta verkar vara samma bil: http://automotive-legends.ebizautos. _________________ Anders Hansson |
||
|
Re:
Bra jobbat! Så bilen på bilden är tydligen en replika som finns att köpa nu. "This is 1 of 10 1956 550 Le Mans Coupe recreations that are in production and will be available for delivery in 2007-2008" Skulle man hitta en dammig orginalbil i någon lada så har man tydligen vunnit högsta vinsten: "If found today completely intact as it was at LeMans 50 years ago the #25 550 LeMans Coupe would be worth millions of dollars."
_________________ Calle Olsson |
||
|
Re:
"jag kommer in i depå nästa varv"-lampa är väl en inte helt osannolik gissning. Bilen (eller åtminsone originalet) härstammar från en tid då man inte kommunicerade med depå på annat vis än med lampor och skyltar. _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. No turbos, no superchargers. Just pure electricity. |
||
![]() |
Bilder o videos
Gissa Porsche (eller vad det nu är)
|
1811 besök totalt |