Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Skillnad superflex/POWERflex?
1, 2   >>
6565 besök totalt
Pontus Hallenheim
Sundsvall
Här sen Maj 2003

Trådstartare

Ja rubriken säger väl det mesta...

Vad är det för skillnad på dom två?

Kungälv
Här sen Feb 2003

Det är väl två olika tillverkare!

Citera
Pontus Hallenheim
Sundsvall
Här sen Maj 2003

Trådstartare
Jojo men jag menar om det finns någon skillnad i hårdhet/kvalite...

Gävle
Här sen Aug 2003

skulle oxå villa veta. Tänkte byta till nya bakvangsbustingar i vinter hade jag tänkt när bilen står avställd över vintern. För jag tänkte byta till nå bättre en orginal när jag en då byter skiten så vad är bäst att satsa på

Mvh Teres

330 E46-01
325 E30 -88 x2
323 E30 -85
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Jag ska få på Powerflex närmaste veckan men bara de främre bärarmsbussningarna i bakvagnen. Kommer självklart berätta hur det gick

Någon som vet varför de har olika färger på olika bussningar? Mina är powerflexbussningar var tydligen svarta?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Superflex... vem säljer det?

Kalix
Här sen Nov 2002

Färgen visar vilken hårdhet det är på bussningen. Det finns lila, gula, svarta tror ordningen är mjuk <-> hård.

Citera
Per-_
FFM
Här sen Feb 2003

Magnus Thomé skrev:
Superflex... vem säljer det?

KG trimning är generalagent i Sverige.
Bussningar till M3

Kungälv
Här sen Feb 2003

Jag har Superflexbussingar fram på RX-7:an. Svårt att säga hur mycket bättre det blev eftersom jag även bytte däck, stötdämpare, fjädrar och krängare samtidigt. Det är väldigt "stumt" i alla fall. Färgen är för övrigt mörkt blå.
Eftersom de bara suttit sen i våras kan jag tyvärr inte sia något om livslängden än.

Citera
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002

koni skrev:
Färgen visar vilken hårdhet det är på bussningen. Det finns lila, gula, svarta tror ordningen är mjuk <-> hård.

Varför säljer de lila överhuvudtaget i så fall? Tror de att man vill ha komfortbussningar när man köper annat än original?

Här har vi säkert en delförklaring till att bilen ormar sig så mycket under hårt gaspådrag. (jag har länge misstänkt bussningarna)

Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002

Micke Holmström skrev:
koni skrev:

Varför säljer de lila överhuvudtaget i så fall? Tror de att man vill ha komfortbussningar när man köper annat än original?

Här har vi säkert en delförklaring till att bilen ormar sig så mycket under hårt gaspådrag. (jag har länge misstänkt bussningarna)

Det beror väl på var den ska sitta, på BMW E36 är främre bärarmsbussning och bussningarna till bakaxelbryggan lila medans bakre bärarmbussningarna är svarta.

Citera
bmwsson

Här sen Jan 2003

Powerflex till alla E30 är lila. Tror inte färgen har något med hårdhet att göra. Kan vara att det är lite udda med lila och dom går ifrån den färgen. Tycker dock passformen är lite si & så.

Karlstad
Här sen Apr 2003

Trodde det var samma plast (polyerutan eller hur det stavas) i samtliga bussningar man ser på marknaden.
Har både superflex och powerflex på race bilen. SAmtliga superflex bussningar har varit gula. Samma färg på förpackningarna
Samtliga Powerflex bussningar har varit lila. Samma färg på kartongen.
Trodde färgen var till för att skilja lite på märkena bara.

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002

Dom lila powerflex är "relativt" mjuka dom svarta är stenhårda, har båda färgerna på min bil.

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Jag kunde inte hitta något annat än en enda variant av de främre bärarmsbussningarna bak till min bil. De är svarta. "Stenhårda" säger du.... nu blir jag lite fundersam...

Kalix
Här sen Nov 2002

Det stämmer det finns bara en variant av varje bussning som powerflex har bestämt hårdheten på. "stenhård" är om man jämför med dom lila.

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Ah! Kan nog behövas hårda grejer där. Lite orolig för hur det blir är jag nog ändå...

Tranås
Här sen Aug 2003

På min 9000 cse har jag lila PF i framvagnen, Gul PF vid växellådan och Röd SF vid krängarna bak...Det är en härlig blandning...Fungerar kanon...

Mvh

Martin

Busbilen: Saab 9000 Cse 2,3TURBO-93
Citera
ronnie99t
Malmö
Här sen Aug 2003

Har precis fått hem mina PF-bussningar till 900an, dom är lila. Jag tycker dock dom känns "väldigt" mjuka, när man klämmer/vrider på dom i handen . Fast det är väl bara jag som är lite okunning på bussningar

/Ronnie

Porsche 911T 1972
Citera
Teres
Gävle
Här sen Aug 2003

Jaha nu vart det ju mer problem ju vad ska jag välja för färg då på min bakvangsbussningar lilla svarta ??? Kanske lika bra och ta hårdast på en gång eller

Mvh

330 E46-01
325 E30 -88 x2
323 E30 -85
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Teres skrev:
Jaha nu vart det ju mer problem ju vad ska jag välja för färg då på min bakvangsbussningar lilla svarta ??? Kanske lika bra och ta hårdast på en gång eller

Mvh
om du köper Powerflex verkar du inte ha något val av hårdhet som sagt. Om man kan välja hårdhet när det gäller Superflex har jag däremot ingen koll på

1, 2   >>
6565 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande