| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bromsdamm fälgar!
|
2479 besök totalt |
|
Bromsdamm fälgar!
Efter noga avvägande så anser ja nog att deta ämne passar bästa just här
Har efter en hård dag på banan (Sviestad) så har ja rätt skitiga framfälgar och eftersom de sitter rätt hårda belägg fram så har de bildats en rost beläggning på på fälarna och ja jag får inte bort de. Har försökt med STARK avfettning och med nån fälgputts medel utan några resultat så nu vänder jag mig till er då ja antar att fler än jag stött på de här problemet
Som synes skitig fram fälg
mvh Jon _________________ Jon Rolfsson |
||
|
Jag har precis samma problem på min bruksbil. Beläggen dammar otroligt mycket. I början så var dammet rött, så jag åkte runt med rosa porsche cup fäglar fram. Såg inte klokt ut. Det gick bra att tvätta bort med vattenslangen. Men nu har dammet bytt färg till svart/grått och sitter som gjutet på fälgen. >
Ska tillägga att jag har nån form av Ferodo sportbelägg. _________________ Björn Viklund Audi S2 Avant (brukshink) *Ny räser på gång* |
||
|
Re:
Biltemas fälgrengörning fungerar likandant! löser det mesta, även färgen om det sitter för länge! |
||
|
Re:
Nån firma som säljer de? Eller om du vet vart man kan få tag på det? tack på förhand Jon _________________ Jon Rolfsson |
||
|
Råkade ut för samma sak för några år sedan. Fick lite superlösningsmedel av kompisar på MrCap (som dessutom skulle spädas 10 ggr men ändå med kravet att använda gummihandskar) utan resultatet att färgen försvann. Till slut lackade jag om fälgarna...
Beläggen som användes då var Ferodo DS3000 men jag har aldrig haft samma problem med Carbotech-beläggen jag använder idag. Mao, tveksam till om Biltemas fälgrengöring hjälper. Meddela gärna.
_________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||
|
Hej!
Jag har kört med MrCAP's Wheelcleaner ospädd Fungerar kanon.
För mig har debn fungerat påJ riktigt elakt damm från Ferodo DS30000, Minte1144 och PFC97 belägg utan några jätteproblem och har inte fått något lacksläpp eller dyligt. Utan medelt gick det knappt att skrapa bort skiten det sägs att Lahege #1 wheelcleaner 46[1] skall vara riktigt bra och dessutom billigare än MrCAP's men jag har inet provat det. [1]..http://www.lahega.se/showproduct.asp?id=69 _________________ ./Mvh Fredrick Ingvald |
||
|
Re:
Gör så Karl Jag ska in till Kalmar på sönda eftermidda så vi löser de måste få bort skiten ju!
mvh _________________ Jon Rolfsson |
||
|
Re:
Jag har mycket goda erfarenheter av Lahegas Nr46. Den är den enda som jag provat som biter på "rostdammet". Späder man den sådär 1:3 biter den fint, då låter jag den verka högst en minut då den kan bita på färgen vid de doserna. F.ö. blir den väldigt billig om man späder den mera normalt som 1:5 -> 1:10.
_________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||
|
När jag körde med GreenS..t; 'fick jag hugga bort "dammet" (som jag nog hellre vill beskriva som betong).
Däremot har jag aldrig haft motsvarande problem med DS3000.
_________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
|
Re:
Jag kör med Ferodo DS2500 och visserligen blir det en hel del bromsdamm, men det är lätt att tvätta bort. Inga specialmedel behövs, bara svamp och bilshampo. _________________ Mattias Meldert |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Bromsdamm fälgar!
|
2479 besök totalt |