| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Eftersnack
2007-10-30 Mittsverigebanan, privat regi
|
3684 besök totalt |
|
|
||||||||||
|
Re:
Vi gjorde det, det blir både roligare och säkrare tycker jag. Dessutom var det lite fuktigt och kallt så det var inte läge att straffa på och prova hur hårt och sent man kan bromsa efter raksträckan... _________________ Jesper Hansén |
||||||||||
|
Re:
Kör man en bit på gokartbanan eller? _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||||
|
Re:
Precis så. Ungefär halvvägs nedför rakan ställer vi ut koner, det blir en skarp höger följt av en skarp vänster och sedan svag höger ut på slutdelen av raksträckan igen. _________________ Jesper Hansén |
||||||||||
|
Re:
Tackar båda två. Det var en riktigt skön dag Martin, jag måste bara skaffa en roligare bil... _________________ Jesper Hansén |
||||||||||
|
Re:
Det borde bli en permanentad del av banan, den där rakan i nerförsbacke gör ingen glad...
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||||
|
Re:
De har tydligen planer på att förkorta raksträckan genom att flytta upp kurvan och på så sätt åstadkomma en större avåkningszon i slutet. Dessutom vill de förändra chikanen innan raksträckan på något sätt (som jag inte riktigt förstod när vi pratade), allt för att hålla ned farten på rakan och för att kunna anordna biltävlingar. De pratade faktiskt om att göra det till nästa säsong, den som lever får se... _________________ Jesper Hansén |
||||||||||
|
Re:
Håller med! Kör man race så kör man med hjälm! Så kaxig är man inte när man rullar å man slår huvudet inne i hela kupén! HJÄLM PÅ! Men såg riktigt skoj ut, kostar det att hyra banan på det där sättet? _________________ Viktor Kågevall |
||||||||||
![]() |
Eftersnack
2007-10-30 Mittsverigebanan, privat regi
|
3684 besök totalt |