| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
3punkts-bälte och sportstol.
|
971 besök totalt |
|
Tänkte lite på det här igår faktiskt och kom på att man lossar bältets nedre fäste och drar igenom hålet på stolens vänster sida och fixar så klickgrejen hamnar vid hålet på höger så borde det funka
,
beror på om höjden på hålen är samma på alla stolar men borde funka. /jonne _________________ Jonne Carlsson Fiesta Xr2 113hk Audi 100 2,2 TURBO Racebil 342hk Audi 100 2,2 Quattro Avant 139hk Mitsubishi Galant V6 163hk |
||
|
Re:
Grejen är den är klickprylen är ganska lång på min bil och den går nog inte att dra upp genom hålet. Och även om det går så kommer nog den ligga och vara iväg där vi höften. Det jag funderade på är ifall man borde skaffa sig en "kortare" sån där klickgrej. _________________ /David Johansson |
||
|
Jag brukar rekommendera att man drar höftbanden genom hålen och försöker få låset "utanför" stolen, bakom/nedanför. Det kan betyda att man får ordna ett kortare lås eller flytta det.
/Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
|
Re:
okej. Fast flytta det gillar väl inte besiktningen riktigt? Jag får nog ta och hitta ett kortare isf. Tips på bilar som har "kortare lås" och har samma knäppning som starlet? _________________ /David Johansson |
||
|
Själva bältet lossade jag på och drog genom hålet precis som andra föreslagit.
Låset fixade jag genom att hämta ett baksäteslås på skroten då det har band istället för styv vajer vilket gjorde det lätt att få även den delen av bältet genom stolshålet. Just i detta fall satt två baksäteslås på samma fäste så jag skar bort det ena bältet/låset. Detta hade bilprovningen ingen åsikt om eftersom jag såg till att behålla den halvan som typningslappen sitter på. Detta är viktigt, försök inte komma igenom med bälteskomponenter utan typlappen. Då är det tvärstopp. _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||
![]() |
Skruva banåkabil
3punkts-bälte och sportstol.
|
971 besök totalt |