Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 996 C2 x51 Clubsport | 1, 2 >> 26285 besök totalt |
Liten tråd om min bil. (Såld 5 oktober 2012).
Porsche 996 C2 reggad 1998. Körbar på gata men lite lätt modifierad för att kunna köras på bana; EXTERIÖR Årsmodell 2000, GT3 kaross + GT3 MK1 optik. (2005, Porsche original) 18 tums GT3 MK2 hjul: 8,5x18 ET50 & 11x18 ET63 (2007) Michelin Pilot Sport Cup 225/40 & 295/30 -18. (HT.2007) MOTOR & DRIVLINA x51 3,4L powerkit 320hk (org. motor med bla. modifierat oljetråg)(2005). (307hk på driven - TS_Motorsport 2008) GT3RS lättatsvänghjul. (2005) GT3-sportluftfilter. (2005) FVD extraktor.(2009) Racecat & sportavgassystem (Porsche supersound)(2005). 6 växlad låda med diffbroms. (2005) ShortShifter. (2009) http://www.youtube.com/watch?v=AB3xl VÄGHÅLLNING GT3 länkarmar. Chimsat (2008) GT3 krängare fram och bak. (2005) GT2 bromsar - Fram 6kolv/355mm-stål & bak 4kolv/330mm-stål. (2005) HR fjäderben med solida topplagringar. Justerbart i alla möjliga lägen (Sellholm Tuning. 2005) Invägning. (2005 K3, 2008 GT-Motorsport) INREDNING Tequipment halvbur i polerad rostfritt. (2006) Skalstolar i skinn & alcantara.(2007) Alcantara tak. (2006) OMP Corsica ratt. (2009) RS växelspak, RS handbroms i alcantara. (2007) Lättviktsklädsel på golvet. (2008) GT3 MK2 Dörrsidor utan högtalare. (2008) ÖVRIGT Porsche Cup bakruta i Makrolon (2008) Porsche Cup bagagelucka & RS dämpare (2008 & 2009) Braille No-weight racingbatteri, 5kg. (2010) Vikt ca 1340 kg / fulltank. (Vägd hos Sv.bilprovning 2009. Lite lättare idag Full servicebok + massa extra. Bes. u:a 2009. AC. (fylld 2008) CD - mp3. Bilen blev ombyggd 2006 med nya delar vid ca. 4000 mil, idag (okt) har den gått strax över 5800 mil. Bilen går mycket fint & låter grymt bra. På önskelistan finns ;^) Dörrar i kolfiber. Fullbur. Bakre sidorutor i plast. _________________ Chris Ter |
||
Efter en dag på Knutstorp med TPC (Volvo Turbo Perforers Club). Bilen känns mycket rolig på banan men nästa sak på inköpslistan blir verkligen Cup däck...det blir fruktansvärt halt efter bara några varv. Vågar inte riktigt känna bilen maximalt.
Det var iofs. mycket pga. för högt tryck i däcken. Fick åka in i depå och släppa ut 1,5kg per hjul Låg sedan på fram 2,3kg & bak 2,5kg (varma däck), vilken skillnad det blev! Övrigt känns bilen mycket balanserad och fin, jag har inget att klaga på. Pratade med några av dem duktiga killarna på Knutan och fick verkligen rekomendationen att KÖP R-Däck! Här är bilen på avkylning och släppt ut lite luft. Eftersom man är gröngöling på bana var det mycket kul och lärorikt att tips från passagerarsidan från en duktig förare som följe med sista 20 minuterna. Märkte direkt att tiden pressades ner, högre hastighet ut ur kurvor, goa g-krafter i doseringarna. Ljuger lite nu, 20 minuter blev det inte, snarare 15 minuter, blev "åk sjuk" så var tvungen att åka in i depån istället. Hoppas det var pga. körningen och inte pga. att jag hade druckit för lite H2o, för lite mat i magen och det sköna somarvärme vi hade denna dag. Tack Maciek för dina tipps från passagerarsidan Mycket bra dag med TPC, rekomenderas verkligen Läs om träffen och se lite mer foto här på rejsa.nu https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Chris Ter |
||
Nya GT3 MK2 hjul med Michelin Pilot Sport Cup på plats...225/40 & 295/35 18. (köpta hos Levin racing)
På måndag skall det bytas lite växellådsolja, justera ett irriterande lite knirrande i framvagnen och lite annat små pill... sen ska man våga ut på bana i höst. Till sist en bild från (23/8) på porschekubbens torsdags träffar kl18 vid kajskul8 i GBG, behövs bara 2 bilar för att kalla det för träff ...ja det är svårt att se skillnad fram _________________ Chris Ter |
||
Väldigt snygg bil, har nyligen skaffat en c2 med orginal GT3 optik. Du råkar inte ha ett par skalstolar över?
En liten fråga bara angående däcken, har du modifierat ditt oljetråg? Våra bilar har ingen torrsump smörjning och klarar inte de "extrema" sido G krafter som riktigt bra däck ger. _________________ Avregistrerad användare |
||
Ring mig , jag har både gt3 stolar i nomex ( kompl med underreden ) + oljetråg liggandes hemma . jannis 0704820622 _________________ Jannis Dimtsas Mobilmec AB www.mobilmec.se www.BigBallsMx.com ( Smålands No1 mx butik ) www.Dimtsas.com PCS & PCSR #7755 |
||
Inga extra stolar...men ring Jannis. Har x51 Powerkit motor och där sitter det modifierade oljetråget original _________________ Chris Ter |
||
Johan;
Skalstolar e inte fel Kom upp idag; http://www.blocket.se/vi/14091873.ht Schlyter; -GT3 MK2 hjulen ska vara; Fram: 8,5x18 ET40 Bak: 11x18 ET63 (Kanske har fel?) ...och så var det dags för besiktning idag...självklart U:A Min Besiktningskille fick gliringar hela tiden från avundsjuka kolegor... - Konstigt att just Du fick ta hand om Porschen Frågade om jag kunde få väga bilen hos dom och det gick bra; Vikt 1310kg, fyllde sen på med 30L soppa så den borde alltså väga 1340kg fulltankad...tycker det är ganska bra. Så under vintern skall bantas lite lätt; Mindre batteri Ta bort all ljudisolering på golvmattorna. Ska kolla upp med ev. byte till plastrutor bak & bakre sidorutor Ta bort lite högtalare som inte används samt ett slutsteg. _________________ Chris Ter |
||
1310 kg låter bra det. Lätt som en Fiat
Så du ska strippa bilen, verkar som du fick mersmak på bankörningen. Kul! Michelin-däcken ser riktigt feta ut. Är det riktiga R-däck? |
||
Tjena ALX
Lätt som en Fiat Nja...inte strippa den men original golvmattan har mycket skumgummi ljudisolering som tag tänkte ta bort. Har även högtalare bak som inte är inkopplade...fet bort! Rutor kan ju väga en del..ska kolla upp med byte till plast men det får inte synas för väl att det är plast, vill att det ska se original ut. Däcken är R-däck och de flesta Porsche folk säger att det ska vara det bästa valet på 911an. Fick tyvärr aldrig prova dessa på bana efter bytet...men nästa år _________________ Chris Ter |
||
Visst är det bra däck, snabba ivf. Dock i mitt tycke ganska krävande av chaffisen, inte så snälla på gränsen. Kräver några varv innan do börjar greppa bra. Tror att stora massan " Porsche folk" har en tydlig tendens att tro i grupp och tro att det däck som pscr tävlar på med automatik är det bästa på alla sätt och vis... Bensin har lägre densitet än 1, så dina extra 30 liter väger inte 30 kg, utan snarare ngnstans runt 22-23 kg eller så _________________ Pär Hylander |
||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 996 C2 x51 Clubsport | 1, 2 >> 26285 besök totalt |