Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3 >> 9423 besök totalt |
Lyfter hatten för LOADED's nya "Ringen rekord"!!
Läste detta på Zandlåda.com: "Loaded körde 7.22,9 fullt SA varv på ringen idag! SA varvet är 20.6km långt mot helt fullt ring varv 20.8km. Horst kör som alla vet SA varvet i deras supertestet på ringen. Temp 4 grader samt 3 omkörningar. RG bakom spakarna, totalt körda varv idag 8st" Lyfter därför på hatten och grattulerar Teamet bakom LOADED till en mycket svårslagen rökar tid!! /Fürstenhoff. Ps! och jag som gett mig f*n på att vår Subaru Impreza skall bli den snabbaste "gat bilen" i från Sverige där nere - uj uj uj!! Ds! _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||||||
Ja det var jag som postade det där i sandlådan, och nu när jag ser att du postat det här vill jag säga att det var en god ide.
I övrigt försökte jag uppdatera Loadeds egen biltråd så gott det gick efter löpande info, men helt klart där inne kanske inte alla läser kom jag just på då jag läste din tråd här. Jag glömde bort ringen tråden här på rejsa, skandal, givet ska det ligga här oxå ![]() ![]() Ska bli kul att se om du får fart på subban senare, lycka till ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Re:
He he he - sorry!! ![]() Är GRYMT imponerad av både bilens prestanda och självklart av föraren RG efter denna prestation för det är precis vad det är - en riktig prestation då dom endast är 7-8 sekunder efter EDo Porschen!! ![]() ![]() ![]() Vad beträffar kommande sommar så har åtminstonde detta gjort att hornen växt minst ett par decimeter - blir till att stressa fjädringstillverkaren/Powerstation i UK som vunnit TIMEATTACK 2 år i rad med samma bil rörande chassi biten, däcksleverantören samt finjusteraren av motorn i morgon bitti så vi åtminstonde har dessa bitar redo för uppgiften - men så lågt som under 7.22!!?? ![]() /Fürstenhoff. _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||||||
Re:
Först å främst återigen ett stort grattis till Loaded-gänget ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Men ett litet förtydligande bara, i och med att det rör sig om SA-varv så är skillnaden till EDo Porschen snarare cirkus 15 sekunder ![]() Lycka till med Subarun blir spännande att följa ![]() |
||||||||
Re:
EDIT: såg i LOADED tråden att den vägdes in på 1446 men att dryga 100kg skulle bort - bara effekten kvar att finna info på då!! _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||||||
Re:
Tackar för infon & tackar för lyckönskningarna då vi är mil efter LOADED mfl till trotts flera samarbets partner som redan har den mesta datan vi behöver rörande chassit biten då dom kört på samma pryttlar som vi kommer att använda inkl 24h på "Ringen" vilket lär hjälpa oss sjukt mycket!! /Fürstenhoff. _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||||||
Re:
cirkus 600 hk har jag för mig. _________________ Henrik Troeng |
||||||||
Re:
Q du bryr dig väl inte om tider? eller ojjj det gör du ju visst, din signatur är ju tillbaka ![]() ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Re:
![]() ![]() ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||||
Re:
Efter låååååååånga ytlandersamtalen i dag med diverse inblandade partners mm som skall justera in både chassi, motor mm så startar årets uppförsbacke med ett enda mål i sikte - snabb!! snabbare!! snabbast?? ![]() ![]() ![]() Steg 1: för tillfället njuta som Svensk över LOADED's framgångar på en av världens absolut extremaste banor. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Steg 2: få bilen klar för transport över till UK för justeringar & tester mm. ![]() Steg 3: ner till "h-vetet" för ett antal köra in varv med inblandade parter. ![]() Steg 4: koppla ur hjärnan en aning som när man far runt på moppen där nere för ett antal, förhoppningsvis, mycket snabba varv. ![]() Steg 5, nödplanen om resultaten med mig som förare uteblir: kalla in vår "reservförare" som garanterat kommer att kunna prestera precis som LOADED gjort med RG då jag onekligen inte var rätt man för uppgiften. ![]() ![]() ![]() Steg 6: party party eller skamkärran - vilket framtiden får utvisa. ![]() Åter till ämnet LOADED och deras bedrifter!! /Fürstenhoff. _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||||||
Re:
1427kg inkl 30L bränsle och RG vikt. |
||||||||
Re:
Tjena på dig och åter igen GRATTIS!! ![]() Den vikten gör ju inte prestationen ett dugg sämre oavsett effekt (gissar på en bit över 600hk) - helt sjukt bra!! ![]() /Fürstenhoff. _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||||||
Ursäkta att jag undrar, men finns det någon film på ditt 7,12 varv du kan lägga ut? Berätta gärna mer om förutsättningarna för din varvtid, för jag inser att det måste ha gått i princip på gränsen för vad som är möjligt på de flesta ställena med hoj.
![]() |
||||||||
Re:
Tjena på dig!! Kommer att komma film på detta inom kort, ett varv som är satt på ett vanligt turistkörning utan några som helst chans tagningar (det är väl indirekt alltid en chanstagning att framföra en moppe på "Ringen") eller tok attacker även om det gått "hyggligt" fort!! Tror personligen att ett helt perfekt varv under gynsamma förhållanden med en moppe där det mesta stämmer skulle vara runt 7.25 på ett fullvarv!! /Fürstenhoff. _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||||||
Re:
Hej själv förresten! ![]() Menar du 7,25 på ett fullvarv då, dvs att det skulle kunna gå att pressa 7,12 BTG på gatdäck? ![]() |
||||||||
Re:
*skratt* Gatdäck har ett stort spann i dag då rena "racedäck" finns i form av gatdäck, E märkta och allt - dock var dom däck som jag använde vid mitt BTG varv DUNLOP's QUALIFIER som visserliggen är ett mycket bra gatdäck men långt i från dom bästa och dom DUNLOP GP RACER som vi kommer att använda vid kommande fullvarv nästa år!! ![]() /Fürstenhoff. Ps! Tyskland's galning "J Müller som vunnit det mesta inom Tysk RR och som är en personlig vän till mig säger att 7.30 är ett realistiskt mål för det ultimata moppe varvet - men jag och MB vet bättre i dag!! ![]() _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||||||
Re:
tack ska du ha...ca 600hk på Nüburgring skulle jag tro. Lite högre effekt i Norge ![]() |
||||||||
Re:
Jag förstår inte riktigt vad du menar eftersom det står så här i din signatur: "BTG: 7.12,7 på en moppe, standard gatdäck!!". När du sen skriver att ditt perfekta varv skulle ligga på 7,25 så var det anledningen till att jag undrade om du då menade helvarv. Annars har du ju i s f redan kört fortare än ditt idealvarv? Jag känner tyvärr inte till vem tyske J Müller är, och inte heller "MB", men jag ser fram emot filmen ![]() |
||||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3 >> 9423 besök totalt |