| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: Smidda stakar och kolvar. BMW M42/44 eller M50/52
|
2316 besök totalt |
|
Långskott
Någon som kan tänkas ha något liggandes Kanske det är någon som vet
någon som kanske har eller liknande
Söker 4 smidda stakar och 4 kolvar. Stakarna skall vara 135mm eller 140mm långa. Kolvarna skall vara ca 86mm i diameter. ALLT av intresse, hör av er .
_________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||
|
Jag har 6st S50B32 kolvar liggande, brukar inte dom användas i M42/44 för att få upp kompet?
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
|
TIPS:
Med tanke på det låga dollarpriset är det löjligt billigt att ta hem måttbeställda prylar nu !! Jag gjorde det till Gulan, varken svårt eller krånligt....
_________________ / Martin Spetz Racern: |
||||
|
Re:
Stämmer nog Niklas, men är inte dom 84mm i diameter. Tror vi redan har sådana i motorn som gått i sommar. _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||
|
Re:
Nä dom från S50B32 är på 86,4mm. M50/52 har 84mm kolvdiameter. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
|
Re:
Nej dina kolvar kommer ifrån en M52B28
Krävs dock maskinbearbetning i form av avsvarvning och fräsning av nya ventilurtag för att få S50 kolvar att passa, dessutom är kolvringarna otrevligt dyra till S50'n >
_________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
|
Re:
Ajdå jag som hade sex förpackningar med originalringar till 3,0 som åkte i vårstädningen
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
![]() |
SÄLJES
|
2316 besök totalt |