Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Kolvar & Stakar från USA??
1587 besök totalt
Rolfson
Nyköping
Här sen Jun 2005

Trådstartare

Behöver nya kolvar & stakar till race bilen, men behöver lite olika
adresser att leta på.

Har ni några erfarenheter, bra eller dåliga, allt lika välkommet thumbs up .

Skall man handla från staterna , eller finns det ställen med lika bra priser
på närmare håll

Facebook/Stålheim Motorsport
BMW 700 Sport Coupé - 60
M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7
Citera
Per Eriksson
Linköping
Här sen Jan 2004

www.racetep.com är trevliga.

Nyköping
Här sen Jun 2005

Trådstartare
Re:

Per Eriksson skrev:
www.racetep.com är trevliga.

thumbs up Tackar, fick den adressen från "AL" här på forumet också
genom PM.

Dom kanske är bra någon som har erfarenheter av leverans tider och så?

Ser i alla fall ut att ha skapliga priser

BMW 700 Sport Coupé - 60
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

Rolfson skrev:
Dom kanske är bra någon som har erfarenheter av leverans tider och så?

Ser i alla fall ut att ha skapliga priser

Jepp, de kan varmt rekommenderas! De har koll och levererar som utlovat samt med rätt spec. på grejorna. De kan också fixa paketskickandet så att Tullverket inte behöver besvära sig mer än de borde.
Niklas och jag har båda handlat där.

Ventiler (lång lev.tid dock!) kan handlas på www.manleyperformance.com

Här sen Apr 2005

Förutom TopEnd som skall göra mina kolvar så lägger jag till http://www.vacmotorsports.com/ som skall få bidra med en massa andra godsaker.

Bäst är att ringa dit & prata lite. Trevliga på båda ställena och delar med sig av sina tips & trix. Har fått för mig att telefonen är näst bäst sätt att få bra kontakt (då det är lite dyrt att bara åka dit & snacka) De flesta leverantörerna får nog en himla massa mail med frågor bara, man blir helt enkelt mer seriöst bemött vid ett tele samtal.

Fick rekommenderat en kille i Sverige som säljer JE kolvar/H stakar (importerar) om du inte vill ha jobbet med att prata engelska mm. Peter på autorep-mek 070 5507360. Ultramotors har annars den svenska agenturen på JE/Carrillio, lycka till och bygg inte för vasst så jag kan hänga på

Smörvik
Här sen Dec 2004

En "motorordlista" skulle vara väldigt bra att ha när man ringer Finns det nåt bra?

SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com
Citera
Rolfson
Nyköping
Här sen Jun 2005

Trådstartare
Re:

Putrix skrev:
Förutom TopEnd som skall göra mina kolvar så lägger jag till http://www.vacmotorsports.com/ som skall få bidra med en massa andra godsaker.

Bäst är att ringa dit & prata lite. Trevliga på båda ställena och delar med sig av sina tips & trix. Har fått för mig att telefonen är näst bäst sätt att få bra kontakt (då det är lite dyrt att bara åka dit & snacka) De flesta leverantörerna får nog en himla massa mail med frågor bara, man blir helt enkelt mer seriöst bemött vid ett tele samtal.

Fick rekommenderat en kille i Sverige som säljer JE kolvar/H stakar (importerar) om du inte vill ha jobbet med att prata engelska mm. Peter på autorep-mek 070 5507360. Ultramotors har annars den svenska agenturen på JE/Carrillio, lycka till och bygg inte för vasst så jag kan hänga på

Har du redan bestält hoppas inte det.

Känner mig lite osäker att ringa och prata, då våra kolvar måste vara lite speciella
Hittar inte "rätt" på dom sidor du skickade mig .

BMW 700 Sport Coupé - 60
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Re:

Rolfson skrev:
Har du redan bestält hoppas inte det. Känner mig lite osäker att ringa och prata, då våra kolvar måste vara lite speciella
Hittar inte "rätt" på dom sidor du skickade mig .

Jo, vem vill ha original kolvar egentligen
Deras hemsida är bland de sämsta jag sett så det är inte så lätt att klicka runt.
Kolla här för ordersedel "specialbeställningar": http://www.racetep.com/pistord.html
Kolla här vad de kan göra: http://www.racetep.com/jecustom.html#custopt (scrolla ner)

Annars maila på: topend@racetep.com och fråga lite. Ge dem borr diameter, vilka kammar du skall använda (lyft), komp, samt vilken kolv som är "ursprunget", för någon BMW kolv antar jag att ni skall utgå ifrån?
Jag skall även beställa:
Total-Seal Gapless Rings
Lightweight Wrist Pins
Accumulator and Contact Reduction grooves

Fyll i ordersedeln så mycket ni kan så återkommer de till dig med följdfrågor & pris. (inte bindande)

Jag skall beställa inom 2-3v, då har jag förhoppningsvis haft tid nog att dela min S14...

Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

Rolfson skrev:
Känner mig lite osäker att ringa och prata, då våra kolvar måste vara lite speciella

Det är verkligen ingen fara. Jag har sett ett antal olika utföranden som kommit ifrån dem. Det känns som om de bara får reda på vad ni vill ha så grejar de vad som helst. thumbs up Kolla i min och Niklas biltrådar på våra väldigt olika kolvar.

Som Patrik skriver så suger deras hemsida val-*****. Men fyll i deras orderform (som också suger!) och komplettera med frågor. Om ni har en kolv att skicka dit som mall underlättar det förstås.

Mantorp
Här sen Nov 2002

Har man en väldigt speciell kolv så är bästa sättet att komplettera formuläret genom att skicka med en likadan kolv som man vill ha...och sen ange eventuella förändringar utifrån den.
Men det kräver att man har ngt att utgå ifrån.

Detta sätt har använts till bla en S42-motor som trimmades ner lite.
...från spint spec till endurance dito. -12hk kostar lite lägre komp och långa skirts.

RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003

jag och johan har beställt kolvar från topend, måttbeställda. Får dom nog inte fören strax innan jul men kan återkomma då

Skruva banåkabil
1587 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande