| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
E30 Touring chassi funderingar
|
797 besök totalt |
|
Vet att det finns massor av chassi trådar till E30, men allvarligt talat så orkar jag inte leta igenom alla eller öppna upp en gammal trå, så det blir en ny. Jag har bestämt att det blir att bygga coilovers med racefjädrar, racefjäädrar bak också, funderingen är dämparna. Jag har tittat på justerbara koni men hur funkar dom med hårda racefjädrar? Sen blir man ju såklart sugen på Bilstein GruppN, men där finns det ju bara en modell som jag förstått? och eftersom jag har touring funderar jag mest på om det funkar eftersom de flesta andra dämpare finns det ju olika för cab, 2dr, 4dr och Touring. Men om det är så att dom kan komma att funka ändå så vart finns dom att köpa? vart ligger dom i pris? om någon känner till nått annat alternativ i prisklassen (helst under 10k) så är jag öppen för förslag, men främst vill jag ha svar på mina funderingar ovan! Hoppas någon känner sig manad att svara på detta. //Viktor _________________ Viktor Starkman |
|
Jag brukar sälja gula koni ihop med 80N/mm fjädrar.
Sen har jag en dämpare som kallas Bilstein Clubsport. Samma som grupp-n fast med mindre kompression. Rekomenderas till gata/bana med 100-120N/mm fjäder. Grupp-N gör sig bäst på bana och med 100-120N/mm fjäder. Dessa grejer passar touring också. |
![]() |
Skruva banåkabil
|
797 besök totalt |