Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
RACE07: Race 1 @ Brands Hatch Indy, 1/11, kl 19.30
<<   1, 2, 3, 4
1 besök senaste veckan (7920 totalt)
Kent Karlén
Västervik
Här sen Jan 2007

Hej hopp de va riktigt kuligt igår, med tät spännande räjsing hela tiden.

Jag Kvalade bra som 4:a

Race1: Startade kanonbra tog en plats, men tappade omgående. Sedan hade jag en kanonbra fight med Danne som låg och jagade mig, han fann en lucka tillslut och slank förbi. Jag hakade på några varv tills jag gjorde ett misstag och var av banan jag höll dock min placering och tog målsnöret som 6:a.

Race2: En bra start igen tappa dock några placeringar i T2 men kunde ta mig upp på 3:dje plats när framförvarande bilar krokade ihop i T3. Jag dropade till 5:te och fick fightas om posionerna 4:a, 5:a,6:a . men så på varv 10 i sista kurvan for jag av rätt ut i sarjen, slog bort splittern och styrningen blev kass.

Hade väldigt jobbbigt att ta bilen till mål och dropade bakåt i fältet till plats 13.

Tack alla för en mycket härlig afton!

Blue Flag Racing team
SSR TCC Div1 - Säsong 1 - 5:a
RD TCC mini 2007 - 10:a
RD WTCC08 - Team med Mikael Larsson - 3:a
Citera
Mr dOhC
Halland
Här sen Maj 2005

Re:

Ultura skrev:
Mr DOHC skrev:
Ultura skrev:
Mr DOHC skrev:
Tack för arragenmanget :-)

Är så där nöjd med mina race.

Race 1: höll hyffsat tempo, men blev snurrad i sista kurvan av Ultra, tappade fr pos 10 - 15. Slutade 11 till slut.

Race 2: Flöt på ganska bra, låg 8-7 länge. Tycker att jag blev stängd av Nicklas vid ett tillfälle, var uppe vid hans dörr, när han svängde i framför. Jag fick snällt ligga kvar bakom trots att jag var snabbare. Det gick ju bra ända tills varv 16 när mina bakdäck inte ville va med längre, snurrade av i Kurva 1, tappade från pos 7 - 15. Körde halvt på sladd resten av varven.

Har nån en HEL replay fil från race 2 hade det varit nice att få, min är bara 34sec lång.

Sorry för det ännu en gång, var som sagt oundvikligt, men men.. thats racing som man säger.. varvet efter dassade jag av i första kurvan o tappa 5 placeringar så jag fick igen kan man säga :P.

Jovisst är det så i racing, för en del, dock beror det på hur försiktigt man är när man kommer till trafik. Jag har inte kört ett ända arrangerat event den senaste tiden då jag inte har blivit puttad av nån annan. Däremot har jag lyckats hålla mig från att själv göra samma misstag, men visst jag kommer inte på dom högre platserna heller hela tiden.

Jo jag såg det, föga till tröst

Nej det är aldrig roligt, men personligen tycker jag inte det är direkt kul o putta av nån heller, varför jag tyckte det var oundvikligt var ju för att jag låg o stressa hårt bakom så bromsade du du en del när det går åt höger i chikanen, och där håller jag hårt fortfarande, släpper kanske lite lätt på gasen och då var de inte lätt, för det låste ju upp när jag i all panik bromsade också

Jag förstår dig ! Det hade nog varit svårt att få en annan utgång på det. Vi får försöka göra annorlunda nästa gång :-)

Tibur
Piteå->Långträsk
Här sen Jan 2004

Re:

Niklas Maravic skrev:
Jag har kikat på repriserna nu och de allra flesta körde faktiskt ganska bra och genade inte i T1an osv.

Dock Bertil H....Kollat på din körning och du gled ut i T1an lite många gånger så tyvärr blir det ett Gult kort.

glida ut efter T1 borde väl va ok, så körs de på riktigt också

Härnösand
Här sen Aug 2007

Som reglerna säger så minst två hjul på banan hela tiden och kurbsen räknas INTE som bana.
Han var med alla 4 utanför curbs ett par gånger

RACE07: Race 1 @ Brands Hatch Indy, 1/11, kl 19.30
<<   1, 2, 3, 4
1 besök senaste veckan (7920 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande