Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
3120 besök totalt |
Jag fick en påminelse av min andra älskling (hon som inte vill följa med till ringen) att vi skulle gifta oss i maj och att det då skulle vara lite tokigt om jag var i Tyskland.. Så det blir ett försök med höst kursen istället..
_________________ Johan Blank NS BTG 8,00 BMW M3 ![]() |
||
Re:
oj, oj Johan, det är MYCKET dyrare än att aka pa Ringen ![]() ![]() ![]() Hörde för ett tag sedan att varens kurs var tvärfull!?! ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||
Re: Scuderia Hanseat, våren 2008
Jeg skal ned til våren _________________ Anders Blystad BTG 8,02 |
||
Re: Scuderia Hanseat, våren 2008
Jeg skal ned til våren _________________ Anders Blystad BTG 8,02 |
||
Utmärkt kurs med nästan perfekt väder! Tobias Bohn blev nr. 1 bland alla Routinier på 49 poäng med sin hastigt ihoptejpade 944:a! Historiskt! Enligt programmet är Eje Helgesson (1972 med Volvo 121) ende svensk som lyckats med denna bedrift tidigare.
Vi såg antagligen den största samlingen svenskreggade 997 GT3, 997 GT3 RS och 997 GT2 någonsin på plats. Det verkar som att detta blivit något slags standardbil för svenskar på ringen. Det är bra tider nu! Endast galamiddagen blev lite fel. Otroooligt lång och outhärdligt tråkig. Inte ens hotpantsklädda brasilianskor som delade ut chokladpraliner kunde rädda evenemanget. Men, stämningen steg märkbart i svensklägret när Tobias gick och vann hela kalaset! /Lars _________________ /Lars Nottehed |
||
_________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||
Re:
Passar också på att gratulera Tobias!!! ![]() Kul att en svensk vann detta 50 års jubileum, som det var i år för Scuderiakursen!!! Jag vet inte hur många fler svenskar som vunnit totalt. Vet bara att en herre, som jag tror heter Persheden från Södertälje, vann 1971. Han var med som beifahrer till sin son på en av kurserna som jag gick i slutet på 80-talet eller början på 90-talet och tyckte det var synd att dom bara redovisar segrare from 1972 i programmet... Min svåger Koit, vann Sportfahrergruppen totalt första året han gick kursen 1988 med sin dåvarande 944 Turbo-cup. Har inte någon bra koll på om det är fler svenskar som vunnit totalt i sportfahrergruppen!? _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
3120 besök totalt |