Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 11 besök senaste veckan (11267 totalt) |
1. Finns inga dumma frågor, bara dumma svar.
Förmodligen kanske fjäder förlorar spänsten presis vid snittytan men detta är totalt ointresankt pga den ligger stump(inte arbetar) där. Har man planslipa ändar brukar det bli problem om man kapar därimot, fjädern får konstig anligning mot sätet. Man måste i prinsip glödga fjädern för att den skall tappa spänsten. _________________ Johan Sjölinder |
||||||
om inte jag har fattat det fel så skall man undvika värma fjädern för då går härdningen ur. Värma kan man göra med gassvets om man skall göra en böj, samt med vinkelharry om man kapar. Själv körde jag i omgångar, mest beroende på att jag höll på att bränna fingrarna av mig på glöden som blev koncentrerad på handsken ![]() Kunde iaf efteråt ta runt spetsen med fingrarna och knappt bränna mig = 90 grader ung. Då skall det inte vara något problem. Det viktiga är nog att se till så att vinkel stämmer bara så anliggningsytan bibehålls. Så blev det för mig iaf med dom nya fjädrarna pga dom progressiva varven _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||||
Fuling: oj, skrev inlägget samtidigt
![]() Då kanske man inte är ute o cyklar. Kan nämna att jag vände på fjädrarna så att översidan hamna mot den undre fjäderskålen så passade dom betydligt bättre. Är nog dock specifikt för min bil/fjäders _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||||
_________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||
oki. Nu är det omsatt i verkligheten iaf
![]() har varit ute o snurrat lite med bilen då jag har varit o tvättat den. Såg ingen polis som tur var.... Den ÄR litelite mjukare men stumnar väldigt snabbt. Skall dock ta med dom gamla fjädrarna så det kanske blir byte ute på banan på lördag ifalldet behövs. Väldigt ovetenskapligt utfört men ändå _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||||
Har du möjligen tillgång till några gamla slut originalfjädrar, de borde ju vara tillräckligt mjuka, ev kan de kapas dessutom. Iofs vet jag inte mycket (nästan ingenting
![]() ![]() _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 11 besök senaste veckan (11267 totalt) |