| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Wankel utan ljuddämpare låter för jävligt!
|
4331 besök totalt |
|
_________________ Sebastian Gottfridsson
Mazda Rx-7 -94 |
||||||
|
HUR KAN DU SÄGA SÅ. Hoppsan, hade inte tänkt mig riktigt så stora bokstäver. Det är ju örongodis
_________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||||||
|
Jo, den låter faktiskt för jävligt.... gött!
Jag undrar om motorkaraktären i övrigt i en Wankel, blir det mindre motorbroms i en sån än i en otto? Tycker det verkar så på körstilen, men jag är ingen kännare och det är ju svårt att bedöma utifrån en film hursomhelst. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
|
Högljudd är den säkerligen, men jag tycker nog att det mesta oljudet kan härröras till resonanslådan (kupén) och avsaknad av bekvämligheter såsom inredning/ljudisolering.
Motorbroms finns i wankel också men den är i det närmaste fjuttig i jämförelse med vanliga motorer; _________________ Bert-Åke Blennow Fordonspark: Mazda RX-7 -85. Nissan Primera med brölarfilter, slirande koppling, kass synkring på tvåan och klena drivaxlar. |
||||||
|
Re:
Kan verkligen hålla med!! |
||||||
|
När jag blir stor ska jag också äga en wankelbil
otroliga dedär motorerna.. tyckte dock han varvade den rätt fegt eller hur man ska uttrycka sig.. lät ju bara som 6-7k rpm.. fast svårt o höra med den resonansen som sagt :P _________________ Emil Jönsson |
||||||
|
Re:
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
|
Re:
Buttonwillow är kul, men helt platt. Första varven man tar sig runt ser man inte vart det svänger överallt för att det helt enkelt inte är kuperat.
Jag körde runt där i en 928 med med lite över original effekten och undrar hur de får 1:48 till att vara något sorts rekord.. _________________ Anders Hansson |
||||||
|
Re:
Jag vet inte säkert, men jag tycker det borde gå snabbare än så. Men kollar man tiderna så är det tydligen supersnabbt.. Här är en gatreggad 928 (körs från och till tävlingarna i SCCA) som kör på 1:59 på r-däck. http://www.youtube.com/watch?v=4k3tr _________________ Anders Hansson |
||||||
|
Re:
Arrrrrgh detta jävla viftande med händerna... använd blinkers ffs :P _________________ Martin Öberg
|
||||||
|
Re:
EXAKT! Stör mig med på det.
Sjuan är ju go. Låter finfint. Fast det är klart, det är ju ingen Porsche... _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||||
|
Re:
Snackade lite med obizzz ang. förarens spårval. Hur säker tro ni föraren är? Han heel/toe:ar ju inte ens...
Jag var ju ironisk, det låter ju... Racing! _________________ Sebastian Gottfridsson
Mazda Rx-7 -94 |
||||||
|
Öhhh och öhh. Mitt nyförvärv låter lika jäkligt men går bra mycket långsammare.
Yeah, har skaffat en RX-7 FB -83. Att ett avgassystem kan vara så trasigt som mitt och ändå sitta ihop trodde jag var en omöjlighet. _________________ Bert-Åke Blennow Fordonspark: Mazda RX-7 -85. Nissan Primera med brölarfilter, slirande koppling, kass synkring på tvåan och klena drivaxlar. |
||||||
|
Re:
Grattis till 7;an. _________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||||||
![]() |
Bilder o videos
|
4331 besök totalt |