Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Kadett GSi/GT Banbils ämne?
2424 besök totalt
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3082


Trådstartare
S: Kadett GSi/GT Banbils ämne?






Dakargul Kadett GT. Samma bil som en Kadett GSi egentligen, men med 4 dörrars sedan kaross istället.

2 liters motor på 115hk. Såld ny utan katt vilket gör ett motorbyte till t ex en 16v GSi motor betydligt smidigare! Denna har även en högväxlad växellåda från Vectra A som gör att bränsleförbrukningen sjunker ner en bit under 0,7l/milen vid längre körningar! Den hjälper även 0-100 tiden att krypa ner mot 8sek (varvstopp vid ca 115kmh på 2an ) så de är en ganska rapp bil hästarna till trots och samtidigt väldigt billig att försäkra och skatta! (jag betalar 3300kr i trafik, 21 år gammal bor i Skellefteå) Skattad till Juni nu och besiktades i somras.

Mycke delar bytta under de senaste 6 åren (den har gått endast ca 2500mil sen 2001, den har nu nyss slagit om till 20 000) bl a
*Drivknutar
*Stötdämpare
*Fjädrar (sportsats, OBS ej sänksats! väghållningen är grym! Sänker endast ca 30mm)
*Skivor fram
*Bromsbelägg runtom
*Spindelleder
*Styrleder
*3 av 4 hjullager
*Kamrem (i somras)
m.m.
*Framvagns inställning gjord nu i dec.

Fräscha vinterdäck på plåtfälgar sitter på nu, fälgarna på bild är 15"are som har 2 nästan nya däck (köptes i somras,195/50 Toyo Proxes T1R) och 2 sämre. Finns även en omgång 17" fälgar med 205/40 däck, 2 bra 2 slut som kan köpas till! Sitter numer även 3st BOSCH extraljus på bilen som medföljer.

Nås enklast på 070 356 1917

Nytt pris! 8000:-

Bilen ska bort!

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3082


Trådstartare
Ingen? Kom igen nu! Detta är faktiskt en riktigt potent bil! Kränger inte mycke å understyr inte alls! Överstyr hellre i så fall

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9907

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Du har precis begått 2 dödssynder här på rejsa

1: Lägg in hela annonsen din latmask. Att bara länka är ajabaja.
2: Minst 7 dagar mellan uppningar.

Seså! Fixa till annonsen nu thumbs up

_________________
Opel Speedster Race -03
Diverse Hemibilar

Anders Bisting
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3082


Trådstartare
7 dagar sen senaste bump då så då får den en knuff igen

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
zoddri
Umeå
Här sen Maj 2007
Inlägg: 5166



Hur mycket väger en såndär bil? Har du rört inredningen nåt eller finns det "lättningspotential" i den?

och sen säger mina fördomar att Opel rostar mycket, är det nåt som stämmer in på denhär också?

_________________
//Jonas Ström
Meganekombi -17
Honda VFR1200F -10 (hoj)
Mellan två banåkabilar..
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3082


Trådstartare
Re:

zoddri skrev:
Hur mycket väger en såndär bil? Har du rört inredningen nåt eller finns det "lättningspotential" i den?

och sen säger mina fördomar att Opel rostar mycket, är det nåt som stämmer in på denhär också?


De är en gammal bil, så ja rost finns! Dock väldigt lite! De är framförbakhjulen mot sparklådan lite lite på ena sidan å lite mer på andra! De är allt!

Bilen har en tjänstevikt på 1110kg (med glastaklucka ) och inredningen är helt orörd! Bör utan problem gå få ner under 900kg torrvikt, är man seriös bör de gå närma sig 800

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
zoddri
Umeå
Här sen Maj 2007
Inlägg: 5166



Sedär, det var ju lite överraskande

Är det gjort nån underredsbehandling på den nyligen? Söker nämligen en vinterbil som sedan kan spåra ur till nåt åkabanaprojekt när jag får lite att göra

_________________
//Jonas Ström
Meganekombi -17
Honda VFR1200F -10 (hoj)
Mellan två banåkabilar..
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3082


Trådstartare
Inte underredesbehandlning nej, men slår du till kan jag ordna så den blir oljesprutad undertill. Däremot är den nypolerad och vaxad Men en efterpolering skulle nog inte vara fel...

De är en ruskigt rolig bil att köra redan som den står! Rätt mycke gocart känsla över den, kränger inte mycket! Så är de som du säger en bra brukls med banåka potential du söker kan nog detta vara rätt bil

Slå en pling så kan vi talas vid mer om du är intresserad! 070 356 1917

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3082


Trådstartare
Upp igen! Finns fortfarande kvar! Lägg ett bud om ni tycker jag är för dyr

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3082


Trådstartare
Upp igen! Nu med en film som är några år gammal: http://www.youtube.com/watch?v=Q1GXuvsI1ho

Där sitter de planad topp och T9F6 kam i bilen, de gör de dock inte idag... V70:n ska ha haft större turbo, ordentligt uppställt laddtryck och dieseltryck och allt möjligt. Ägaren gissade på ca. 200 hk och 400 nm, men inget han kunde lova. Bilen hade trots allt gått 56000 mil och hade automat

Viss rabatt kan erbjudas vid snabb affär nu!

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3082


Trådstartare
Upp igen!

Nytt pris! Nu i dec har en framvagnsinställning blivit gjord + att jag gått igenom den lite allmänt annars en sväng till och justerat och smörjt!

Bilen ska bort så kom å handla nu! Byten mot mer bruksbetonade bilar i samma prisklass typ (+- ett par tusingar) kan vara intressant.

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
SÄLJES
S: Kadett GSi/GT Banbils ämne?
2424 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande