Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
736 besök totalt |
Tusen tack för initiativet till en insamling! Nu behöver det kanske inte kosta så mycket om man kan skrapa ihop beggade grejer och bara köpa vissa delar nytt.
Det här är statusen: Databasservern är en Celeron 300MHz med 256Mb och det räcker helt enkelt inte till längre pga att databasen växt o trafiken ökat radikalt. En Celeron är ju inte precis optimal för att köra databas på ![]() Vad som behövs alltså är: - Moderkort för modernare processorer, AMD eller Intel. Helst med RAID-chip. - En vettig processor på absolut minst 1Ghz, helst det dubbla. - Minst 512Mb minne (det gamla moderkortet kör med antika minnen) - Två likadana snabba hårddiskar (vanliga 20-40Gb ATA-100 7500rpm räcker gott!) - Byte av processorn i webservern som är en 800MHz Duron. Där finns modernt moderkort och bra med snabbt minne. Är det någon som har något dylikt liggandes som man kan avvara för en billig penning?? _________________ ![]() |
Jag har en sprillans modul med 512 MB SDRAM PC100-minne liggande, som jag inte fått att funka på min halvantika dator. Kingston-minne.
Den kan du få om du har behov av en sån halvgammal minnestyp och har ett moderkort som klarar av det. Kostar annars strax under en tusing har jag för mig ifall nån annan vill ha den. ![]() _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
736 besök totalt |