Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2324 besök totalt |
Skall Mercedes ställa upp i GT klassen 2008?
http://www.rsportscars.com/eng/cars/slr_722_gt.asp ![]() ![]() Engine Type: Supercharged V8 Displacement cu in (cc): 332 (5439) Power bhp (kW) at RPM: 680(500) / 6500 Torque lb-ft (Nm) at RPM: 612(830) / 4000 Redline at RPM: n.a. Brakes & Tires Brakes F/R: ABS, vented disc/vented disc Tires F-R: n.a. Driveline: Rear Wheel Drive Exterior Dimensions & Weight Length x Width x Height in: n.a. Weight lb (kg): 3064 (1390) Performance Acceleration 0-60 mph s: 3.3 Top Speed mph (km/h): 195 (315) Fuel Economy EPA city/highway mpg (l/100 km): n.a. _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||||
Kanske om nåt team är galet nog att testa på, fabrikssatsning tror jag inte på.
Av nån mysko anledning tror jag att den bilen gör större nytta för företaget på bilder och press än den gör som tävlingsredskap. Edit: Efter att ha läst lite noggrannare så verkar det vara en track toy (som FFX) och inte en GT-tävlingsbil. Men den som lever får se. |
||||||
Re:
WÖRD! Sen är det ju väldigt ballt med automatlåda i en körmaskin...även om just denna kanske entledigats sin till förmån för lite mer sportiga allternativ??? ![]() |
||||||
Re:
Att Gordon Murray är en av konstruktörerna bakom den där är svårt att tro... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Re:
Åja, det är ju inte lika illa som för Chris Bangle iaf ![]() Men någon direkt vacker bil är det väl inte. Lika ful som en M5:a eller FXX tycker jag. Edit: FFX kanske den där fula Fiaten heter förresten. ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
Re:
Jepp, se på Chapparall bara ![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Re:
Absolut! ![]() Hmm... a) det står väl SLR Trophy på taket? b) om inte bilden är totalt photoshoppad verkar det ju som de testar den på Nordschleife. Tanke: Det skulle vara hemskt kul om de körde SLR Trophy som en "supportserie i serien" i VLN nästa år, lite som Honda Civic Cupen! ![]() Edit: Läste länken nu, det blir nog inget VLN-åka av för de 21 kärrorna som byggs. Synd på så rara ärtor... _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||||
Re:
Tyvärr, E-type (artisten inte bilen) är väl med i skönhetsrådet nuförtiden. Det var dödsstöten för allt vad god smak heter. _________________ Erik Lundkvist |
||||||
Re:
För fasen, gubbar.. ![]() ![]() Även om ni föredrar "minimalistiska" konstruktioner; helst gengasdrivna och byggda av pressad bark och lite gamla klädnypor, så är ju Mercan en kalashäftig bil. Det vore verkligen kul att se den på en bana. En se- och hörvärd tävlingsbil ska väl ha minst 8 cylindrar? ![]() _________________ -- |
||||||
Re:
En se- och hörvärd tävlingsbil ska väl ha minst 8 cylindrar? ![]() Nix, en riktig racerbil har bara 3 cylindrar 2 arbetstakter och max 1000 kubik. Allt annat med fler cylindrar och mera kubik definieras som finlandsfärjor. Det vet väl alla ![]() ![]() Annars gillar jag anspelningarna på den legandariska 300 SLR 722 från Targa Florio. Var det Moss och Jenkinsson som körde? Men lite vulgovarning är det trots allt på Mercan, men som sagt värst är den inte. Värre brackiga exempel finns. Som enhetsklass blir det nog mera spektakulärt än Porsche Carrera Cup iaf! ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
Re:
Han valde ju att självmant hoppa av för att han inte passade in ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||||
Re:
Då finns det fortfarande hopp alltså... _________________ Erik Lundkvist |
||||||
Re:
Håller med Fredrik! ![]() ![]() |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2324 besök totalt |