Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Definitionen av sportvagn?
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (2825 totalt)
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

P.P.
citat:
Fast just nu vore tips på billiga sportvagnar varmt välkomna. Känner mig lite utanför med min skabbiga Saab...

Jag tycker bilden på rejsa.nu huvudsida talar sitt tydig språk.
Den är tom 7-sitsig, snacka om anti sportbil

Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Mmm, känns tungt att det är en tvättäkta sportbilsfåne som jag som tagit just den bilden. Men den får väl ingå i gruppen sportiga bilar istället...

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003

hovang skrev:
På Svenskt Sportvagns Meeting är det ju "gratis parkering för sportbilar". Tydligen så är det ganska tradigt att jobba vid infarten och dirigera bilar - fullt med personer som blir helt ilska när deras SAAB 9-3 2.0t eller stylade BMW 518 blir nekade gratis parkering för att "det inte är en sportbil".

Ha ha... jag har stått där och dirigerat bilar för några år sedan och minns precis det du skriver

MGB GT 1967
Citera
Mulle Jäderlund

Här sen Jan 2003

Välkommen till Gotland!

I mitten av september (beräknat) kommer Gotland Ring Motor Sport Club att vara ansluten till SBF och SVEMo (mer info om klubben kommer att läggas ut här senare).

Tanken med denna klubb är att det ska vara enkelt att komma ut på banan även med sin vanliga standardbil. Vad som gäller är naturligtvis att bilen är i god kondition, besiktigad, skattad och försäkrad (sportbil eller inte). Sedan kör man i olika klasser, bil med gatdäck eller slicks (t.ex tävlingsbil), man kan även bli indelad i nybörjargrupp och grupp med mer vana förare (proffs är det få som är), alternativt även grupper indelade efter prestanda.

Naturligtvis kör man på Gotland Ring, där man för övrigt redan idag kan köra på banan med egen bil utan klubbanslutning.

Till frågan om vad som är definition på sportvagn, så låter jag nog det vara osagt (även en 911 har ju baksäte).

Jag vill även tillägga att bankörning även är en fråga om trafiksäkerhet (dock i en rolig form).

Med vänlig hälsning

Mulle Jäderlund
Gotland Ring

Johan Ekman
Karlskrona
Här sen Aug 2003

Hej
Kolla upp Östgöta Sportvagnsklubb, www.osk.ac

Citera
Allmänt banåkaforum
Definitionen av sportvagn?
<<   1, 2