Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (2825 totalt) |
P.P.
citat: Fast just nu vore tips på billiga sportvagnar varmt välkomna. Känner mig lite utanför med min skabbiga Saab... Jag tycker bilden på rejsa.nu huvudsida talar sitt tydig språk. Den är tom 7-sitsig, snacka om anti sportbil ![]() _________________ Johan Sjölinder |
||
Mmm, känns tungt att det är en tvättäkta sportbilsfåne som jag som tagit just den bilden. Men den får väl ingå i gruppen sportiga bilar istället...
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Ha ha... jag har stått där och dirigerat bilar för några år sedan och minns precis det du skriver ![]() _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||
Välkommen till Gotland!
I mitten av september (beräknat) kommer Gotland Ring Motor Sport Club att vara ansluten till SBF och SVEMo (mer info om klubben kommer att läggas ut här senare). Tanken med denna klubb är att det ska vara enkelt att komma ut på banan även med sin vanliga standardbil. Vad som gäller är naturligtvis att bilen är i god kondition, besiktigad, skattad och försäkrad (sportbil eller inte). Sedan kör man i olika klasser, bil med gatdäck eller slicks (t.ex tävlingsbil), man kan även bli indelad i nybörjargrupp och grupp med mer vana förare (proffs är det få som är), alternativt även grupper indelade efter prestanda. Naturligtvis kör man på Gotland Ring, där man för övrigt redan idag kan köra på banan med egen bil utan klubbanslutning. Till frågan om vad som är definition på sportvagn, så låter jag nog det vara osagt (även en 911 har ju baksäte). Jag vill även tillägga att bankörning även är en fråga om trafiksäkerhet (dock i en rolig form). Med vänlig hälsning Mulle Jäderlund Gotland Ring _________________ Advantage Group Sweden AB Gotland Ring |
||
_________________ Johan Ekman Austin Healey 3000 MGB GTS |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (2825 totalt) |