| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Nsu Ro80 40 år.
|
1073 besök totalt |
|
Nsu Ro80 40 år.
En liten film som visar delar av firandet i Tyskland. http://www.kabeleins.de/auto/videos/ _________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||
|
Re:
Sista året var 1977 och den i filmen är en av de absolut sista om inte den sista. Första året var 1967. 10 år och c;a 37400 bilar byggdes. Synd att inte 78;an släptes ut med 1,5 litersmotorn på 175 hk och betydligt bättre bränsle ekonomi. Finns ett hundratal som tog fram som förprod. Dessa bilar kördes av WV- styrelse och verksledning, Audi;s styrelse och verksledning och Nsu;s styrelse och verksledning. Dessutom fanns de några som journalister fick testa. Audi 200 modellen försågs med denna motor och testades, ett 10-tal kanske. _________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||
|
Re:
Ja, han hade en till och (nu kanske jag är ute och cyklar) inget körkort, har jag för mig.
_________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||
|
Re:
????? Hehe, Mr Wankel ? Nsu ro 80? Inget körkort ? -?-?-?
_________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||
![]() |
Bilder o videos
Nsu Ro80 40 år.
|
1073 besök totalt |