Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2933 besök totalt |
Re: Scuderia Hanseat, Hösten 2008
Varsin va nu då? Vem ska köra den bästa bilen då? ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Re: Scuderia Hanseat, Hösten 2008
Det blir nog svårt att låna CSL:en av far.. Så jag fick anmäla familjeracern så länge, men man vet aldrig vad som kan hända under vintern... ![]() Har man tur kanske man kan låna/hyra din färgglada racer.. Det är ju dumt att den står och samlar damm dom dagarna kursen håller på... ![]() Eller ska du själv vara med i år? _________________ Johan Blank NS BTG 8,00 BMW M3 ![]() |
||||
|
||||
Enligt uppgift så är både norsk och svensk gruppen fullbokade på våren...
Så om man planerar att gå på hösten så kan det vara aktuellt att lägga in en bokning redan nu... Skulle du sen inte ha möjlighet att delta så är det bara att flytta anmälan till nästkommande kurs... _________________ Johan Blank NS BTG 8,00 BMW M3 ![]() |
||||
Re:
Precis, har gått 5ggr så har en av världens dyraste pins... Och anm. avg. brukar vara samma, slut- avgiften verkar gå upp med 200 euro/år... tyvärr. Generellt kan man nog ha 6 mån innan som riktmärke. _________________ Patrik Ljunggren |
||||
Jag funderar på att anmäla mig till höstkursen,
men är det värt pengarna? Jag har köpt boken Ideal linjen inkl cdn. Den förklarar banans olika partier väldigt bra tycker jag. Så kan det vara värt dom extra pengarna att gå kursen. Alla åsikter är välkommna. Pelle Mattsson _________________ Pelle Mattsson Btg: 9:04:8 Scuderia Hanseat våren -09 |
||||
Höstkursen
Så där ja, Inbokad till Höstkursen som beifahrer... Gav dessvärre (?) bort kursen i födelsedags-present till farsgubben.... Men kul ska det bli! Som svar till Pelle om det är värt pengarna : Nja, ej, jo men det är det väl!? Alltså, nu börjar det bli på gränsen till för dyrt. Men om det är första gången så tycker jag definitivt du ska åka ner och gå kursen. Den totala upplevelsen är helt klart värt det! om du dessutom har ideal-linje konceptet som litteratur att plugga på innan så kommr du garanterat bli nöjd! Mvh C _________________ Calle Söderblom |
||||
Här är några bilder som går att drömma sig bort med i vinter..
Det känns för övrigt som en evighet tills de där dagarn i September då 300 bilar ska passera flaggan vid starten.. Här är några i alla fall.. ![]() ![]() ![]() Hoppas vintern går fort... ![]() _________________ Johan Blank NS BTG 8,00 BMW M3 ![]() |
||||
Jag körde min första kurs våren 2004 och har kört varje vårkurs sedan dess. Kursen är absolut inte billig, men allt runt omkring behöver inte vara så dyrt (rummen på Zur Burg kostar t.ex. 45 EUR per natt). Jag tycker fortfarande att kursen är prisvärd för 1925 EUR när man ser vilket jättearrangemang det är som ligger bakom. Efter ett par år kanske inlärningen avtar något, men jag tycker ändå att det är en av höjdpunkerna under året vad gäller bilkörning!
/Lars _________________ /Lars Nottehed |
||||
Re:
Träffade Lars för först gången under denna kurs och blivit ganska bra kompisar genom åren. Bara en sådan sak är värd kurs avgiften, sammanhållningen är jätterolig. Maten billig, ölen likaså. Men kör uplevelsen priceless. Jag upplever att Turistfahren har bliivit mer och mer hetsig och jakten på en bra BTG tid att visa polarna är viktigare än varv i högt tempo med bra flyt. _________________ Patrik Ljunggren |
||||
Re:
Ser snabbt ut... ![]() ![]() ![]() _________________ Patrik Ljunggren |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2933 besök totalt |