| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bränslepump och filter
|
1554 besök totalt |
|
Bränslepump och filter
Hej. Jag ska montera bränslepump och filter på min Westfield super seven. Ford Zetec E med insprutning Frågan är i vilken ordning dessa ska monteras från tanken sett. I tanken sitter det även ett litet nät/filter precis innan slanganslutningen. Fördelen med att montera filtret efter efter pumpen är att jag får mer bränsle i systemet och det kanske kan fungera som en extra tank i kurvorna. Men tar pumpen stryk? Vad tror experterna på forumet? mvh _________________ Hampus Bergman |
||
|
Det normala är att man har ett sugfilter i tanken, och stora insprutningsfiltret mellan pump och fuelrail/spridare för att inte eventuellt skräp som släpper från pumpen ska sätta igen spridarna.
En insprutningspump brukar inte gilla att ha motstångd på sugsidan, det är en anledning till att sätta filtret på trycksidan. Men se till att filtret i tanken är tillräckligt flödesvänligt och att det inte finns skräp i/efter filtret som kan skada pumpen. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
|
Re: Bränslepump och filter
Ang extra tank för kurvorna, catchtank. Så här gjorde jag till min Westfield. Funkar perfekt
|
||
|
Tack så mycket för svaren. Dåvet jag i vilken ordning.
Nu funderar jag på om man kan ställa bränslefiltret upp lodrätt med anslutningen till pumpen nedåt. Går det eller kommer skiten inte samlas i filtret då? mvh _________________ Hampus Bergman |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Bränslepump och filter
|
1554 besök totalt |