Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Nya Audi RS6! ( Tidigare gissa bilen nr femtioelva.)
<<   1, 2
8176 besök totalt
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



2 ton!!!!

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
bjorre82
Växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1300



Re:

Fredrik C skrev:
Straxt över 2ton...tyvärr .
3,5 kg/ hk

13,9 l/100 km .


hahah, 13,9 l/100km tror jag inte ett dugg på.....efter att jag vet vad min kompis S8 V10 gärna slurkar i sig så har jag svårt att tro att man kör den på under 2l/milen men vad gör det!!!

_________________
Björn Karlsson
Porsche 944or
www.himalayanpp.se
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388


Trådstartare

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
24-Seven
Göteborg
Här sen Jun 2005
Inlägg: 897



Går det inte att bygga kombibilar under 2ton längre

hur ser specen ut på RS6 år 2010?

v16 quadturbo 1000hk 3000kg???

Den är ju ganska snygg iaf...

_________________
Martin Viding
Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace
Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion)
Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00
BMW 116d -11
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11963



Re:

24-Seven skrev:
Går det inte att bygga kombibilar under 2ton längre

hur ser specen ut på RS6 år 2010?

v16 quadturbo 1000hk 3000kg???

Den är ju ganska snygg iaf...


Så länge man ökar antalet hk/kilo så tycker iaf jag att det e bra thumbs up

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
24-Seven
Göteborg
Här sen Jun 2005
Inlägg: 897



Re:

bmw130 skrev:
24-Seven skrev:
Går det inte att bygga kombibilar under 2ton längre

hur ser specen ut på RS6 år 2010?

v16 quadturbo 1000hk 3000kg???

Den är ju ganska snygg iaf...


Så länge man ökar antalet hk/kilo så tycker iaf jag att det e bra thumbs up


Eventuellt, om man bara gillar att åka fort rakt fram och någon annan betalar soppa och service...

M5 Touring är ju precis lika dålig i det avseendet men betydligt roligare med bakhjulsdrift.

_________________
Martin Viding
Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace
Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion)
Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00
BMW 116d -11
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11963



Re:

24-Seven skrev:


Eventuellt, om man bara gillar att åka fort rakt fram och någon annan betalar soppa och service...

M5 Touring är ju precis lika dålig i det avseendet men betydligt roligare med bakhjulsdrift.


Det handlar ju inte bara om rakt fram, RS6 och M5 är ju snabbare än sina föregångare på bana oxå thumbs up

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
24-Seven
Göteborg
Här sen Jun 2005
Inlägg: 897



Re:

bmw130 skrev:
24-Seven skrev:


Eventuellt, om man bara gillar att åka fort rakt fram och någon annan betalar soppa och service...

M5 Touring är ju precis lika dålig i det avseendet men betydligt roligare med bakhjulsdrift.


Det handlar ju inte bara om rakt fram, RS6 och M5 är ju snabbare än sina föregångare på bana oxå thumbs up


Tvivlar på att det är ett nöje att ratta denna koloss på bana, men den är säker snabb.

Vad jag menar är att det hade varit betydligt intressantare om bilen vägt 1600kg och haft mindre effekt, vad är självändamålet med att bygga något tungt och sedan bli tvungen att kompensera med jättemotor, gigantiska bromsar m.m. det blir bara dyrt för slutanvändaren. Det måste gå att bygga lättare, bilarna blir ju bara tyngre och tyngre.

_________________
Martin Viding
Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace
Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion)
Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00
BMW 116d -11
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Re:

24-Seven skrev:

M5 Touring är ju precis lika dålig i det avseendet men betydligt roligare med bakhjulsdrift.


Har du redan kört RS6:an eller är det möjligen förutfattade meningar och slutsatser som vi ser?

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8481



ojojoj....580hk! Kan det vara därför en M5 med antingen respirator eller stressfläkt setts dra runt ringen? Känns som att det snart är dags för en frivillig hk-gräns mellan de tyska tillverkarna precis som de kommit fram till att 250km/h är tillräckligt. För det måste vara jävligt dyrt att vara värst vad gäller hk...

Hur fort går RS6:an runt ?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1848



Fysikens lagar går inte trixa sig runt med diverse förkortningar för eletronisk utrustning. Förutfattad mening eller ej. Men att en sådan här koloss är snabb ändå råder nog inga tvivel om.

Den typiska kunden är nog inte samma som för en westfied mer buisness och mindre tackday.

_________________
/Andreas Karlsson
Camaro V8TC
Citera
bjorre82
Växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1300



Re:

24-Seven skrev:
bmw130 skrev:
24-Seven skrev:


Eventuellt, om man bara gillar att åka fort rakt fram och någon annan betalar soppa och service...

M5 Touring är ju precis lika dålig i det avseendet men betydligt roligare med bakhjulsdrift.


Det handlar ju inte bara om rakt fram, RS6 och M5 är ju snabbare än sina föregångare på bana oxå thumbs up


Tvivlar på att det är ett nöje att ratta denna koloss på bana, men den är säker snabb.

Vad jag menar är att det hade varit betydligt intressantare om bilen vägt 1600kg och haft mindre effekt, vad är självändamålet med att bygga något tungt och sedan bli tvungen att kompensera med jättemotor, gigantiska bromsar m.m. det blir bara dyrt för slutanvändaren. Det måste gå att bygga lättare, bilarna blir ju bara tyngre och tyngre.


Allvarligt varför bry sig om hur dessa typer av bilar beter sig på bana?? Då missar man hela poängen med bilen. När vägde en prestanda kombi 1600kg senast? Det var ett bra tag sen....min S6 4,2 Avant från -95 väger 1800kg så 10-15% ökning på 12 år med mycket bättre säkerhet, mer krydda och massor mer lullull är inte farligt enligt min mening.
Den är inte byggd för bana den är byggd för att vara en snabb bruksbil som funkar till allt vare sig man kör till jobbet, barnen till dagis eller vill köra ner genom Europa och skulle man ta ut den på en bana så gör den inte bort sig.
Stora bilar behöver mycket motor och oroar man sig för bensinförbrukning, bromsar, däck osv kan man ju köpa en 2 hjulsdriven 2,5 istället.....
om några år när denna har rasat i värde så är chansen stor att jag köper en, den väcker stort habegär!!!

_________________
Björn Karlsson
Porsche 944or
www.himalayanpp.se
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7995



VILKA PIZZOR!!
Bromsarna alltså

Men med den vikten är det ju en riktig "panzerwagen"!
Autobahn verkar vara det den är byggd för.

Säkert kul att gasa men inte att tanka!

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
24-Seven
Göteborg
Här sen Jun 2005
Inlägg: 897



Re:

Erik B skrev:
24-Seven skrev:

M5 Touring är ju precis lika dålig i det avseendet men betydligt roligare med bakhjulsdrift.


Har du redan kört RS6:an eller är det möjligen förutfattade meningar och slutsatser som vi ser?


Givetvis förutfattade meningar enda anledningen att jag skulle köpa liknande bil är att kunna köra lite goa ställ på vägen mellan dagis och jobbet, ingen bil jag skulle få för mig att ta ut på bana. Och i detta avseendet är M5an att föredra.

Jag inser att denna bil inte tillverkats för att konkurera med GT3, CSL och Co, men det hade varit uppfriskande att se att nästa generation Superkombi:s blir lättare, med åtminståne bibehållna yttermått (istället för ökande) samt lägre effekt än föregångaren. 580 hk har FH16 också men den är nog inte så rolig på bana för det...

_________________
Martin Viding
Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace
Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion)
Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00
BMW 116d -11
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20383



Re:

24-Seven skrev:
580 hk har FH16 också men den är nog inte så rolig på bana för det...
Är inte FHn lättare?


Det är väl Grand Touring man kan kalla dem (lasta med grunkor+3 passagerare för godtycklig aktivitet och korsa kontinenten).
Visst är siffrorna imponerande men man kan ju undrar hur det är med uthålligheten. Tar man upp däck och bromsar i driftbudgeten (som ändå ligger på 60-80kr/mil? ) måntro?

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
bjorre82
Växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1300



Re:

Niklas Falk skrev:
24-Seven skrev:
580 hk har FH16 också men den är nog inte så rolig på bana för det...
Är inte FHn lättare?


Det är väl Grand Touring man kan kalla dem (lasta med grunkor+3 passagerare för godtycklig aktivitet och korsa kontinenten).
Visst är siffrorna imponerande men man kan ju undrar hur det är med uthålligheten. Tar man upp däck och bromsar i driftbudgeten (som ändå ligger på 60-80kr/mil? ) måntro?


Kör du 2000 mil om året så har du ju garanterat en bit över 100:- milen bara i värdefall.....milkostnad blir nog lätt 150-200:- milen för första ägaren.

_________________
Björn Karlsson
Porsche 944or
www.himalayanpp.se
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20383



Re:

bjorre82 skrev:
Kör du 2000 mil om året så har du ju garanterat en bit över 100:- milen bara i värdefall.....milkostnad blir nog lätt 150-200:- milen för första ägaren.
Då är väl bränsleförbrukningen bara en p**s i Nilen när det gäller kostnaden (om man inte maxat sista kortkrediten och lever på nudlar för att ha nåt vackert på parkeringen)?
Vad gör det om den drar 4liter milen rent kostnadsmässigt (litet procentuellt påslag iaf)?

Men kanske är broms/däckskostnaderna större än bränslekostnaderna (för vissa brukare iaf)?

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Re:

BTG skrev:
ojojoj....580hk! Kan det vara därför en M5 med antingen respirator eller stressfläkt setts dra runt ringen?


Det är snarare en 5 serie med V8 och turbo.

Aldrig att BMW släpper en M5 med turbo!

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



Härlig bil, härligt ljud. Men ärligt tycker jag den börjar se gammal ut. Åtminstone i nosen. Dax för en facelift av A6 nu. (vilket betyder att denna kom för sent )

_________________
Stefan Larsson
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Re:

höfläkt skrev:
Härlig bil, härligt ljud. Men ärligt tycker jag den börjar se gammal ut. Åtminstone i nosen. Dax för en facelift av A6 nu. (vilket betyder att denna kom för sent )


http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=66003

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Bilder o videos
Nya Audi RS6! ( Tidigare gissa bilen nr femtioelva.)
<<   1, 2
8176 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande