| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
KW competion fjädersättning
|
1555 besök totalt |
|
Har köpt ett KW competion 2-way kitt till min porsche 968. jag har sagt att jag tänkt köra utan toritions stavar bak. jag har gått i tron att det skulle sitta 120nm fjädrar fram och 160nm bak men när jag får hem dom så ser jag att det sitter 160nm fram och 120nm bak vad är rätt ska jag skifta på fjädrarna? vikten på bilen ligger på ca 700kg fram och 680kg bak full tank inklusive förare Utväxlingen fram ligger på ca 0,9 Utväxlingen bak ligger på ca 0,75 - 0,78 skulle va väldigt snällt om någon kunde räkna på hur kw hade tänkt tack på förhand _________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
||
|
Bilen blir MJUK bak kontra fram med 160/120(fram/bak)
Med 120/160 är bilen fortfarnde hårdare fram än bak. Det jag sätt av 924/944/968 så skulle jag sätt 120/160(fram/bak). Hmm sen är det kanske så att KW har en tanke med 160/120. Jag skulle kolla med KW att det verkligen skall vara 160/120. _________________ Johan Sjölinder |
||
|
hittade bilder på en kille som hade monterat ett lika dant kitt och där satt hårdare fjädrar fram än bak. dom har nog en tanke med detta skall bli skoj att prova till våren
i värsta fall så kan man ju bara skifta det borde ju göra rejält på balansen
_________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
||
|
Re:
Har kollat på en del kw vanliga kit, och de verkar ha ganska mjuk uppsättning på bakdelen oavsett drivning etc. En misstanke är väl att det ska bli en 'förlåtande' chassi som inte hugger föraren i ryggen. _________________ Roland Johansson |
||
|
Re:
Eller helt rätt då kw inte verkar vilja släppa överstyrda chassin... _________________ Roland Johansson |
||
|
jag tror det e rätt monterat av kw men frågan e om det e bra. kan ju va så att den blir så hård fram att den reagerar snabbare vid instyrning. Och på det sättet slipper man att den överstyr ut och kan därmed gå på gas tidigare. den långloppsbilen jag åker i ercup så hade vi problem med att den styr in dåligt och överstyr ut och det botades genom att hårda slowbumpen fram.
_________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
||
|
Q1. Vad har 968:an för rollcenterhöjd fram?
Q2. Vad har 968:an för rollcenterhöjd bak? Q3. Vad har 968:an för låsningsgrad på diffbromsen? _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
|
kan bara svara på fråga tre den har 40% låsning. pratade med oclbrorssons som jag har beställt det av och förklarade att jag tyckte det verkade mjukt bak mot alla andra kitt. då jag sa att 220 bak hade låtit mer rimligt. ja men då kör dom utan toritions stavar svarade dom. men det gör jag med sa jag och då sa han bara att han skulle kolla upp de så jag tror att jag har fått ett kit som ska vara kombinerat med toritions stavar bak.
hittade detta på en sida jag har haft 25.5mm stav på min bil som jag numera har slängt bort
||
|
Hej
Har en Blå 968 hängande på lyften som skulle behöva bli lite spänstigare, Har kolla med Forza H/R dom verkar veta vad dom pratar om (men det gör nog alla eller??) Vad fick du ge för ditt kitt ?? Verkar det vara rätt prylar ?? Vad förslags körning e det du bygger bilen för ?? Hälsn Rickard _________________ Rickard Lundberg Svensk 968CS |
||
|
Jag har fortfarande inte fått nått svar om jag fått rätt grejer. tyckte inte forza hade något roligt att erbjuda tycker det e kul att man kan juster returdämpning och kompresion på kw dämparna det går inte på h&r sattser. jag har tänkt att ha bilen som en ren banleksak. jag fick ge 19000kr plus moms för mina fjäderben.
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1555 besök totalt |