| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Svetsprimer
|
7653 besök totalt |
|
Svetsprimer
Jag skulle behöva rostskydda plåtytor som ligger mot varandra och som ska svetsas. Det går inte att rostskydda efteråt. Tycks minnas att jag hört att "Volvo" har en svetsprimer som används vid plåtarbeten (krocklagningar). Nån som hört/vet nåt om detta medel eller nåt liknande? _________________ Roger Näslund Datsun 240Z -73 Blivande banbil Datsun 280ZX -80 Sommarbil Ford Probe GT -93 Såld |
||
|
Efter att ha sökt lite till på nätet, så verkar det som att dom flesta använder Volvo's "blå svetsprimer".
3M ska tydligen (kanske) ha en produkt som passar.
Är det den som heter "Europax"? _________________ Roger Näslund Datsun 240Z -73 Blivande banbil Datsun 280ZX -80 Sommarbil Ford Probe GT -93 Såld |
||
|
Jag ser mig själv som en flitig användare av dessa produkter.... Av någon lustig anledning
3Ms spray tycker jag blir lite för tunt, + att munstycket på sprayflaskan sätter igen hela tiden så man blir tokig...Har gjort av med tre burkar och alla med samma problem. Inte alls roligt att behöva mickla med munstycket varje gång... Har på senare tiden använt mig flitigt av Volvos svetsprimer.Den tycker jag funkar kanon.Det blir ett tjockt å skyddande lager.Samt en mycket smidig burk med en inbyggd pensel i locket som sitter i färgen hela tiden, så den inte torkar ur. Trevligt att Wurth äntligen tagit fram en svetsprimer..Har påpekat det för min lokala återförsäljare att det är för dåligt att de inte har svetsprimer.Dock så måste man ju stå med ny pensel varje gång den skall användas. Ett litet tipps..slipa alltid till ytan på den nya(gamla) plåten som du skall lägga primern på med tex en scotte för att rugga upp ytan.Då sitter primern garanterat. Rekomendera med andra ord Volvos primer...Suger lite att åka till Volvo då man pular med BMW...Men vad gör man... _________________ Jonas Götesson |
||
|
Ursäkta en dum fråga, men vad är svetsprimer?
Är det någon typ zinkfärg som det går att svetsa igenom? _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Svetsprimer
|
7653 besök totalt |