Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Gtech Pro Comp snart med stöd för RS och bana?
1263 besök totalt
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare

Pryltokig som man är så går man och suktar efter en sån här apparat,
http://www.gtechpro.com
Läste på sidan att dom snart tänkte släppa en ny firmware till din som kan användas för RS-bana och bankörningar. Är det bara jag som tycker att det verkar lite ballt att kunna se grafer för olika repor i t.ex. superstage, g-värden i kurvorna och så vidare för att sen kunna laborera med däck och chassi och sen se svart på vitt om det går bättre/sämre?
Nu är ju mjukvaran inte klar så funktionerna som ska finnas där är kanske svåra att förutse, finns det önskemål här kanske?
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003

Jag har funderat på att köpa den där.. kanske man skulle vänta lite och se vad det dyker upp för fuktioner... Den är inte så dyr där borta.. $240. Kanske kan blir nått i "gåva" till jul :woot:

Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
DanneT16 skrev:
Jag har funderat på att köpa den där.. kanske man skulle vänta lite och se vad det dyker upp för fuktioner... Den är inte så dyr där borta.. $240. Kanske kan blir nått i "gåva" till jul :woot:

Det är det mysiga i kråksången, du kan ladda hem nya programvaran till den och uppdatera den hemma i via datorn. Har hört priser på cirka 2200:- för den om man slipper tull och moms, rätt ok tycker jag.. Supramannen säljer också men han tar 3000:-/st thumbs down
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003

Ingen tull och annat trams på gåvor va?

Citera
krabi

Här sen Dec 2002

DanneT16 skrev:
Ingen tull och annat trams på gåvor va?

Gäller dock bara om värdet på gåvan är mindre än 500:-
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Kan man få dom att faxa fakturan, och inte ha något som helst med i paketet som visar värdet så får ju tullen lite problem iaf, eller?
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003

Attans!

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Låter som en skitbra grej ju!!!!

om ni känner någon i USA som köpt en kan han ju sälja den begagnad till dig? Då slipper man ju momsen vilket är det stora påslaget AFAIK.

Vagnhärad
Här sen Mar 2003

Nu blir det ett hypotetiskt resoneman

Låt oss säga att min faster i usa vill kolla lite prestanda på sin toyota previa och sen när hon är klar... säljer hon den till mig för 499:- för hon kom på att hon inte va intresserad av några prestanda, och svänga gick inte med deras mjuka fjädring

Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003

Ett tips brukar vara att dom skickar fakturan separat och skriver Waranty return på fakturan i paketet. Många som gör det när det gäller att beställa hem delar från japan bla.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
frav
Halmstad
Här sen Mar 2003

Gustav Uhlander skrev:
Ett tips brukar vara att dom skickar fakturan separat och skriver Waranty return på fakturan i paketet. Många som gör det när det gäller att beställa hem delar från japan bla.

Hej!

Det kanske går från Japan men från USA verkar det inte vara så lätt nu för tiden. När några kompisar & jag var med på en order från USA i våras så efterfrågade vi denna variant med separat betalning & kvittoförsändelse, detta för att slippa de svenska skatterna. Det ville inte leverantören gå med på för efter terrorantentaten den 11/9 så hade gränskontrollen skärpts så mycket i USA att risken att åka fast var 99.5%. Tydligen kollades alla paket. Åkte man dit så fick den som levererade varan en mycket stor straffavgift samt var kollad än värre. Så de vågade inte sig på detta. Dock om man känner någon i USA som kan beställa och betala så kan den personen sedan skicka det till Sverige utan problem. Se bara till att ingen faktura/kvitto/följesedel eller annan prisuppgift finns i paketet. Sådana papper skall skickas separat, vid en annan tidpunkt, i en normal försändelse & pengar kan ju lätt överföras elektroniskt i dagens samhälle.

Här sen Maj 2003

DanneT16 skrev:

Denne (og andre dataloggers) er behorig diskutert på rennlist... Og Race Technology's AP22 er ansett for å være en bedre enhet, selv om denne ikke har et så fancy display.
http://www.race-technology.com/WebPage/Products/Accelerometer/PerformanceMeterIntro.html

Noe av kritikken mot Gtech går også på at den f.eks kun måler predefinerte aksellerasjonsmål som f.eks 0-60mph mm.

mvh,
orjan

Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
orjan Sandland skrev:
DanneT16 skrev:

Denne (og andre dataloggers) er behorig diskutert på rennlist... Og Race Technology's AP22 er ansett for å være en bedre enhet, selv om denne ikke har et så fancy display.
http://www.race-technology.com/WebPage/Products/Accelerometer/PerformanceMeterIntro.html

Noe av kritikken mot Gtech går også på at den f.eks kun måler predefinerte aksellerasjonsmål som f.eks 0-60mph mm.

mvh,
orjan

En annan prisklass också?
Citera
Orjan Sandland
Åmot
Här sen Maj 2003

umm, egentlig ikke - koster ca 250USD, marginalt hoyere enn Gtech pro.
http://www.caddyinfo.com/ap22review.htm

Kanskje du egentlig tenker på DL-90, som koster droye tre ganger så mye?

mvh,
orjan

Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Har inte sett några tester mellan G-tech Pro Comp och AP22, dock var gamla G-techen inte så fruktansvärt exakt, men den nya utlovas att ha en hel del förbättringar. Men programvaran så mera advancerad ut till AP22:an
Citera
Allmänt banåkaforum
1263 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande