Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 9897 besök totalt |
Körmöjligheter på SPA?
Har fått ett sug att prova på denna klassiska bana, efter att lagt det årliga utlandseventet till Polen i några år hägrar nu något nytt. Det är ju inte så himla långt till ringen (?) vad jag kan förstå, så en kombination kanske är möjlig. Men vad finns det för körmöjligheter på SPA? _________________ Stefan Larsson |
||||
Pistenclub har körning http://www.pistenclub.de/
_________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
Jirhall & co håller väl på med sådant?
http://www.grc.as/index.php?option=c _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Re: Körmöjligheter på SPA?
Här är en möjlighet, http://www.marc-duez.be/ . Har kört 3 events med dem och det fungerar riktigt bra. Är indelat med 3 grupper, så man får rannsaka sig själv..I övrigt full sjukvård,flaggpersonal etc. Sidan fungerar endast på franska tyvärr. Varje körpass är ca 20 min rullande mellan de 3 grupperna. Skulle tippa att nästa event blir framåt Mars. _________________ Robert Gustafsson BMW 1M -12 |
||||
Läste du Anders Falks reportage i senaste Porscheägaren?
![]() Jag blev också sugen efter det, och satt hemma hos Anders och såg på filmer från Spa igår kväll... Anders kan säkert komma in i tråden senare och berätta korrekta detaljer, men för att stilla din första nyfikenhet, så har man som medlem i Svenska Porscheklubben viss möjlighet att komma in på Belgiska klubbens arrangemang på banan. En heldag kostade runt 450 Euro, och då ingick bra med körning, samt lunch och middag av hög klass.. Vad jag förstod så arrangerades det ett flertal sådana möten under säsongen. En liten aptitretare från ett annat evenemang på Spa, på temat 964 vs GT3: ![]() http://www.youtube.com/watch?v=R-9uKVyo_j0 _________________ -- |
||||
Re:
Det är ju verkligen grymt nära ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Att köra på Spa var verkligen något utöver det vanliga. Själva arrangemangent hölls av PCF, Porsche Club Francorchamp, och var mycket proffesionellt arrangerat i allt från mat till körning. Själva deltagande kostade 430 euro för en bil och förare, beifahrer och extra matgäst ytterligare 45 euro.
Resan mellan ringen och Spa är förvisso endast 10 mil men av vad jag förstår på mycket dåliga och långsamma vägar, man gör förmodligen klokt i att förflytta sig dagen innan. Anders _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Re:
Det är ju en materialsport...! ![]() _________________ Patrik Ljunggren |
||||
Re:
Vad menar du, förarmaterialet? ![]() Hälsningar Anders ![]() Aktiv hangaroundmedlem i lingonserien _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Re:
Faktum är att att detta är från ett sådant möte tidigare under sommaren med PCF men i racingklassen. /Anders _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Re:
Himla bra reportage i Porsche ägaren Anders ![]() _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
Re:
Allt är relativt, de är ganska krokiga, men du somnar inte bakom ratten i alla fall... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Re:
Tack, det värmer! ![]()
Som sommarkonfirmand i Åre gamla kyrka så vet jag att vägarna kan var rätt krokiga där du bor också ![]() /Anders _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Hej Stefan,
Jag tycker du skall snacka med Ulf Karlsson i klubben, han vet mycket om det här. För du är väl klubbmedlem? Hälsningar Anders _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Re:
Kolla med någon i RR. Annars kontakta Norbert själv, http://www.sportfahrerschule.de/njs/ _________________ Patrik Ljunggren |
||||
Re:
Bra och bra...?!? Va var det för bra med det? Nu kommer man ju att gå hela vintern och sukta efter en tur till Belgien.. ![]() ![]() Nä Anders, jag håller med Magnus. Riktigt bra skrivet! För egen del hoppas jag på att kunna göra kombinationen nordslingan/SPA under nästa säsong. Har redan pratat lite med Tony om det, om jag sen lyckas få honom med mig till SPA från ringen vet jag inte.. Men du och Stefan var aldrig inom ringen dagarna innan, utan körde direkt? Varför inte? _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 9897 besök totalt |