Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Instrumentbräda vid besiktning?
1183 besök totalt
toto1
Uppsala
Här sen Okt 2006

Trådstartare

Vet någon om jag behöver originalinstrumentbrädan vid en reg.bes? Den jag har är trasig och jag funderar på att såga till en själv.
Tacksam för tips inför besiktningen

Vallentuna
Här sen Maj 2004

Utan att vara säker skulle jag säga att vassa kanter är det viktigaste att man inte har. Jag besiktar med delar av orginalbrädan varje år i min kadett och det har itne varit något bekymmer. Regbes kan vara värre men tror ärligt inte dom bryr sig om bilen är lite äldre. Sen är det ju tyvärr som alltid upp till besiktningsmannens omdöme i slutänden

"Kör mest men inte snabbast"

Kommentera gärna
Citera
toto1
Uppsala
Här sen Okt 2006

Trådstartare
Re:

Jonas Jonsson skrev:
Utan att vara säker skulle jag säga att vassa kanter är det viktigaste att man inte har. Jag besiktar med delar av orginalbrädan varje år i min kadett och det har itne varit något bekymmer. Regbes kan vara värre men tror ärligt inte dom bryr sig om bilen är lite äldre. Sen är det ju tyvärr som alltid upp till besiktningsmannens omdöme i slutänden

Jag funderar på att använda lite delar av originalbrädan. Vad menar du med "delar av originalbrädan"? Liknar den fortfarande original?

Vallentuna
Här sen Maj 2004

Den övre delen som man skulle slå huvudet i om man krockade utan bälten är kvar. Under är det mesta bortkapat.

"Kör mest men inte snabbast"

Kommentera gärna
Citera
toto1
Uppsala
Här sen Okt 2006

Trådstartare
ok, tackar för tipsen:)

1183 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande