| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bilstereo -> instrumentadapter
|
2021 besök totalt |
|
Jag håller på med lite miljöförbättrande åtgärder på Raseribilen. I det projektet ingår, bland annat; att samla alla 52 mm:ers instrument på ett och samma ställe. Så det jag söker är: Någon form av plåt/skiva med 3 st 52 mm:ers hål och yttermått ~ DIN-bilstereo. Var hittar jag det? _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
|
Re: Bilstereo -> instrumentadapter
Bauhaus plywood? l Lätt arbetat! _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
|
Re:
Efter en snabb Googling "3st 52mm din"
http://www.h2mracing.se/webbutik/pro Edit: Serut att vara i "Äkta kolfiberlook" oxå
_________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||
|
Re:
Tack för länken! _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
|
Re:
Förutom just när man ska borra för instrument för då blir dom exakta
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
|
Liten uppdatering:
Nästan alla lågprishålsågssatser innehåller en 2" (50,8 mm) hålsåg. Den hålsåg som behövs då man skall borra för instrumenten; 'skall vara en 2 1/16" (52,38 mm)'. Denna hålsåg går att köpa på lösvikt, men då behöver man även en hållare, och ett centreringsborr.
Jag valde en annan lösning: Stor bricka, ritsnål, trådsåg, halvrund fil. Första hålet tog en halvtimme, andra hålet en kvart, tredje hålet..., ja ni förstår vad jag vill ha sagt. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
|
Re:
|
||||
|
Re:
Att det här är dina första inlägg med fler än fem ord på.... på flera år?
|
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2021 besök totalt |