Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Skillnad på sparco underreden och kina underreden
2338 besök totalt
thoern
Lidköping
Här sen Mar 2005

Trådstartare

Finns juh såna där billig dingdong stolar för 2400kr paret med underreden och allt lite överallt nu, tänkte slänga i två såna i isbilen.

Men funderade på om det är samma infästningsmönster på underredena mot golvet sett på dingdong stolen som på sparco orginal, dom är juh kopior på Sparco Fighter.

Har inte ordnat stolar till banbilen än och behöver ha 2st att prova med när jag håller på med det sista invändigt och tänkte att man kunde prova och märka ut lite med dess för att sedan byta till 2st sparco fighter, vore ju dumt om det var olika mönster då

Projektet: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43179
Citera
JaPe
Härnösand
Här sen Okt 2004

Kom ihåg att inte krocka med bilen när du monterat in sånna stolar. Viss risk att det går väldigt dåligt då.

thoern
Lidköping
Här sen Mar 2005

Trådstartare
våran lilla is-bana har en toppfart på typ 60km/h så det är lugnt hoppas ja

och i banbilen ska det inte vara några hobby stolar.

Citera
1817
Norrahammar
Här sen Aug 2007

Vågar man fråga vad som är så hemskt med dom stolarna om man krockar?

Astra F
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004

Ah, samma skitsnack som vanligt om "billiga" produkter.
De funkar säkert skitbra!

MexBeetle -90 1600cc
Citera
1817
Norrahammar
Här sen Aug 2007

(Ah, samma skitsnack som vanligt om "billiga" produkter.)

Just vad jag tänkte, men jag är idel öra att ändra åsikt om någon har något att berätta...
Ursäkta trådkapningen eller vad man ska kalla det, har du måttet på sparco underredet så kan jag mäta mina billiga livsfarliga underreden .

Astra F
Citera
thoern
Lidköping
Här sen Mar 2005

Trådstartare
har beställt två kina stolar kompletta nu för att ha och måtta på och så behöver man inte vara så rädd om dom.

blir två godkända sparco med underreden sen.

Nej roger det är inget skitsnack, för det första så stämmer utrycket du får vad du betalar för som bäst på bildelar, kina delarna håller ojämn kvalite ofta sedan finns den både krallar firmor och seriösa firmor i kina också men större delen är billig skit som folk importerar för att tjäna pengar.

Men just stolarna är problemet den ojämna kvaliten, den ena stolen är jätte bra och nästa har du porer i gjutningen så dom spricker.

Dom är för det första inte FIA godkända heller så finns ingen nytta förutom ur impa runt torget synvinkel.

Dom är mycket tunnare i glasfibret än t.ex. sparco, märker du om du sätter dig i en av varje och gungar och knäcker lite.

Inget illa mot dig Roger, alla tjänar olika och vill lägga pengar på olika saker men man ska inte säga att billiga produkter är samma som dyra, stämmer inte alls in på denna hobbyn iallafall.

Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004

Re:

thoern skrev:
har beställt två kina stolar kompletta nu för att ha och måtta på och så behöver man inte vara så rädd om dom.

Nej roger det är inget skitsnack, för det första så stämmer utrycket du får vad du betalar för som bäst på bildelar, kina delarna håller ojämn kvalite ofta sedan finns den både krallar firmor och seriösa firmor i kina också men större delen är billig skit som folk importerar för att tjäna pengar.

Men just stolarna är problemet den ojämna kvaliten, den ena stolen är jätte bra och nästa har du porer i gjutningen så dom spricker.

Dom är för det första inte FIA godkända heller så finns ingen nytta förutom ur impa runt torget synvinkel.

Dom är mycket tunnare i glasfibret än t.ex. sparco, märker du om du sätter dig i en av varje och gungar och knäcker lite.

Inget illa mot dig Roger, alla tjänar olika och vill lägga pengar på olika saker men man ska inte säga att billiga produkter är samma som dyra, stämmer inte alls in på denna hobbyn iallafall.

Jo

MexBeetle -90 1600cc
Citera
thoern
Lidköping
Här sen Mar 2005

Trådstartare
Re:

Roger Gustafsson skrev:
thoern skrev:

Jo

QUE?

Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Re:

thoern skrev:

De som du räknar upp är INTE det största problemen!?

Det ÄR att de endast är gjutet plast direkt runt en mutter vid infästningarna
Inga förstärkningar eller ens en platta som tar upp kraften.
Så smäller man så river man troligen ur bult och mutter i ett vips.
Sedan har man bulten inne i benet med ett köttsår
ELLER så tumlar man runt i kupen som en bingoboll.

Klädseln är avtagbar så det är bara att kolla för det har jag gjort.
Men det går ju att förstärka själv , stolarna är ju billiga så.

Lidköping
Här sen Mar 2005

Trådstartare
Det har du helt rätt i, glömde det helt

Har också sett det på en sådan stol, dessutom så har jag sett att på visa stolar har dom putsat till glasfibern runt mutter så det har spretat ut glasfiber runt om thumbs up

Så jag håller fast vid att man får vad man betalar för, billig pris = billig kvalité what so ever

Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

Det går ju att få hem schyssta Corbeau för samma pengar? Varför köpa kopior när det finns andra alternativ på "märkesstolar"?

Gävle
Här sen Maj 2005

Re:

sweanders skrev:
Det går ju att få hem schyssta Corbeau för samma pengar? Varför köpa kopior när det finns andra alternativ på "märkesstolar"?

Hur / var då ?
Låter intressant :-)

Malmö
Här sen Feb 2004

Re:

ivah skrev:
sweanders skrev:

Hur / var då ?

Jag har kontakter efter min tid i USA och dollarn är ju snorbillig nu. Har rätt bra rutin på att få schysst frakt också. Jobbade hos en Porschetrimmare där (DEVEK) och köpte in från lite olika håll då.

om vi får godkänt av Magnus kan jag ordna ett tidsbegränsat gruppköp för rejsa-folk.

Det är förskottsbetalning och uppskattningsvis tre veckors leveranstid. Inget jag tjänar pengar på men det kan ju vara kul att bidra till rejsa-medlemmar. Hämtning i Stockholm av grejerna.

Kan ordna Corbeau, Sabelt, Recaro och OMP stolar. Även ändra produkter om det finns intresse men blir det för mycket pill med specialgrejer så kan jag inte göra det utan att ta betalt för min tid.

Jag har inte tid i vanliga fall men skulle kunna rodda ihop en order under jul/nyårs-helgerna.

Posta vad ni vill ha och till vilka priser så skickar jag iväg en förfrågan.

Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004

Re:

sweanders skrev:
ivah skrev:
sweanders skrev:

Hur / var då ?

Jag har kontakter efter min tid i USA och dollarn är ju snorbillig nu. Har rätt bra rutin på att få schysst frakt också. Jobbade hos en Porschetrimmare där (DEVEK) och köpte in från lite olika håll då.

om vi får godkänt av Magnus kan jag ordna ett tidsbegränsat gruppköp för rejsa-folk.

Det är förskottsbetalning och uppskattningsvis tre veckors leveranstid. Inget jag tjänar pengar på men det kan ju vara kul att bidra till rejsa-medlemmar. Hämtning i Stockholm av grejerna.

Kan ordna Corbeau, Sabelt, Recaro och OMP stolar. Även ändra produkter om det finns intresse men blir det för mycket pill med specialgrejer så kan jag inte göra det utan att ta betalt för min tid.

Jag har inte tid i vanliga fall men skulle kunna rodda ihop en order under jul/nyårs-helgerna.

Vad är det som

Jag är med!
Hur tar du hem det?
Man får ju betala en j*kla massa i frakt. Men grejerna är billiga.
och så är det ju bra om man slipper tullen...

MexBeetle -90 1600cc
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

Re:

Roger Gustafsson skrev:

Jag är med!
Hur tar du hem det?

Som sagt, jag köper bara från en leverantör och upphämtning av grejer blir i Stockholmstrakten.

Tull och moms går inte att trolla bort. Det är försäkringsvärde som anges vid frakt och risken är att pengarna försvinner om man försändelsen försvinner. En risk som man kan ta om man handlar till sig själv men knappast i grupp.

Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004

Re:

sweanders skrev:
Roger Gustafsson skrev:

Jag är med!
Hur tar du hem det?

Som sagt, jag köper bara från en leverantör och upphämtning av grejer blir i Stockholmstrakten.

Tull och moms går inte att trolla bort. Det är försäkringsvärde som anges vid frakt och risken är att pengarna försvinner om man försändelsen försvinner. En risk som man kan ta om man handlar till sig själv men knappast i grupp.

Såklart...
Vem handlar du av? Har de en egen hemsida eller ska man PM:a en önskelista?

EDIT: Stavning

MexBeetle -90 1600cc
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

Re:

Roger Gustafsson skrev:
sweanders skrev:
Roger Gustafsson skrev:

Jag är med!
Hur tar du hem det?

Såklart...

Jag kan ställa upp på att göra ett gruppköp. Vis av erfarenhet så ger jag inte ut kontaktinfo från företag jag handlar av. Hela poängen med gruppköp är att få bättre priser genom att underlätta för leverantören.

Det jag gör är att redovisa priser i USD på grejer + frakt. Så får ni jämföra priser själv och se om ni hittar bättre någon annanstans innan ni beställer.

Ume
Här sen Jul 2003

Re:

thoern skrev:
Så jag håller fast vid att man får vad man betalar för, billig pris = billig kvalité what so ever

Helt klart är det så.
Lite hemma pul och förstärk så fungerar de nog fint!

Gävle
Här sen Maj 2005

Re:

sweanders skrev:
Roger Gustafsson skrev:
sweanders skrev:
Roger Gustafsson skrev:

Jag är med!
Hur tar du hem det?

Såklart...

Jag kan ställa upp på att göra ett gruppköp. Vis av erfarenhet så ger jag inte ut kontaktinfo från företag jag handlar av. Hela poängen med gruppköp är att få bättre priser genom att underlätta för leverantören.

Det jag gör är att redovisa priser i USD på grejer + frakt. Så får ni jämföra priser själv och se om ni hittar bättre någon annanstans innan ni beställer.

Du har pm. :-)

Stockholm
Här sen Dec 2007

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Ca pris på Recaro Pole position?

Mvh,
victor

2338 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande