| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Skall jag köpa bromskitt från Porsche?
|
5674 besök totalt |
|
Jag har ringt till PEAN idag men det är stängt för mässbesök ringer nästa vecka.
Tack grabbar för hjälpen så här långt. |
||||||||||
|
Re:
Det räcker utmärkt, förutsatt att du byter inför varje säsong (liksom med andra bromsvätskor) _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||||||||
|
Re:
Vätska?
_________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
||||||||||
|
Re:
Ja, bromsvätska. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||||||
|
Re:
Robin menar nog att det blev något galet. Pagid RS-4 är belägg. De behöver man inte byta varje säsong om de inte är slut. Jag brukar byta när dom är slut... _________________ Karl Birgander Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||||||||
|
Re:
Ah, ser vad du menar (läste lite fort), men till mitt försvar så bör man nog oftast byta vätska en gång per år också
_________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||||||
|
Re:
Jo, givetvis bör man byta vätskan varje år men som Karl skrev blev det lite tokigt....
_________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
||||||||||
|
Jag var i kontakt med PEAN idag och vi pratade om mina bromsar. Han tycker att jag skall byta mina nuvarande belägg Pagid RS-4 mot Carbotech XP8 eller XP10, fick pris på XP8 2600:- runt om tycker jag är kanonpris! Sedan pratade vi om att eventuellt uppgradera till STOPTECH och då skivor i storlek 328*28 med 4-kolvsok pris nu 17 900:- fantastiskt tycker jag. Han tyckte det var en väldigt bra idé att bygga kylning till bromsarna så jag ska börja skissa lite tänkte jag . Med detta vill jag tacka alla som kommit med råd och tips. Ni är bäst!!!
|
||||||||||
![]() |
Skruva banåkabil
Skall jag köpa bromskitt från Porsche?
|
5674 besök totalt |