Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Pantera fråga till Göran M ?
1395 besök totalt
SoulCollector
Göteborg
Här sen Aug 2003

Trådstartare

Vet du om det går att få tag på ett GT5 kit eller om det inte tillverkas längre ?

Går ju förvisso bygga det själv men det blir ju en del å plasta då.

Din bil är väl modifierad i efterhand antar jag.

Vore ju inte fel med en air-dam

obesegrad svensk mästare i kamaxel ras.

1968 Camaro RS
1972 Pantera GTS
Citera
Göran Malmberg
Bromma
Här sen Feb 2003

Re: Pantera fråga till Göran M ?

Tror det är svårt med fabriken. Det har varit några till salu på siten
http://realbig.com/pipermail/detomaso/
Ställ en förfrågan där får du se.
Jag gjorde mina sparklådor i plåt för att vinna styrka.
Hålen i spoilern är också tvivelaktiga. Har man inga bromsluftslangar ska dom täppas till. Å frågan e om inte luften kan tas från kylintaget i alla fall.
Gjuter du en egen så skulle den ändras en del. Men det gäller ju att få det snyggt också.
Göran Malmberg

Göteborg
Här sen Aug 2003

Trådstartare
Spoiler Trimma...

Hur postar jag medelande på den listan..hittar inget å trycka på ?

Jag har ju redan varit igång en del med glasfiber så jag antar att det definitiva sättet är att göra ett helt eget och samtidigt designa det så att det blir unikt.

Frontspoilern som jag byggde till Camaro 68:an har det blivit ett väldigt sug efter på andra sidan atlanten eftersom det inte finns något annat än gm-original och replikor på den att köpa.

Jag tog en del hänsyn till hur original spoilern såg ut och tittade samtidigt en del på dagens nippon-design och även airdamen som sitter påford mustang cobra-R.

original VS Min design (inte vetenskapligt testad men den borde hålla luften borta från underredet när bilen väl hamnar i rätt höjd)

Mer bilder här:
http://www.soulcollector.nu/Restore19.html

1968 Camaro RS
1972 Pantera GTS
Citera
Göran Malmberg
Bromma
Här sen Feb 2003

Re: Spoiler Trimma...

SoulCollector skrev:
Hur postar jag medelande på den listan..hittar inget å trycka på ?

Jag har ju redan varit igång en del med glasfiber så jag antar att det definitiva sättet är att göra ett helt eget och samtidigt designa det så att det blir unikt.

Frontspoilern som jag byggde till Camaro 68:an har det blivit ett väldigt sug efter på andra sidan atlanten eftersom det inte finns något annat än gm-original och replikor på den att köpa.

Jag tog en del hänsyn till hur original spoilern såg ut och tittade samtidigt en del på dagens nippon-design och även airdamen som sitter påford mustang cobra-R.

original VS Min design (inte vetenskapligt testad men den borde hålla luften borta från underredet när bilen väl hamnar i rätt höjd)

Du måste anmäla dig längst ner på sidan.

Panteran är lite fel i fram, eftersom den "hänger över" med fronten.
Här är ett exempel på ett plåtjobb som jag gjorde för länge sedan.
För att få en lodrät front. Den är även nerlutad 50mm mer. Den med en splitter skulle nog funka bra. Bortsett från grill designen som är lite Ferrari inspirerad på kundens begäran. Men det beror på vad man är ute efter.

Göran Malmberg.

Göteborg
Här sen Aug 2003

Trådstartare
Inget dåligt ombygge där... som sagt något 456 ferrari över det hela.

Blir ju klart bättre finish om man tillverkar det i plåt...men en hel del mer jobb också.

Får se hur jag gör går ju bygga en frontspoiler som teamar upp med skärmbreddarna fram å en tröskel mellan de båda... blir ju inte GT5's design men men...

1968 Camaro RS
1972 Pantera GTS
Citera
Allmänt banåkaforum
1395 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande