Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14 >> 119 besök senaste veckan (54075 totalt) |
Re:
Tack ! Tror du har helt rätt avseende kylningen, ska försöka få till något vettigt, men skjuter upp det ett tag, ska faktiskt bli skönt att inte behöva tillbringa hela vintern i garaget ![]() Ringen är farlig.... ![]() ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||||||
Gjorde ett litet inhopp i garget igår, bytte beläggen bak, ska köra ut bilen på vinterförvaring idag, så garaget blir tillgängligt för en av brukshinkarna, och ett belägg bak var verkligen HELT slut, lite konstigt, med tanke på att de andra tre beläggen var jämnslitna med ca 35% kvar.
om oket kärvade, borde väl bägge beläggen ligga på och bli ungefär lika slitna !? ![]() PS! Lägger upp någon illustrerade bild, så fort bilduppladdningen börjar fungera... _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||||||
Re:
Flytande ok? Då slits belägget på kolv-sidan fortast, oket sitter still och det belägget får jobba medans det andra vilar sig i form. ![]() _________________ VW Golf Alltrack -20 |
||||||||
Re:
Det var dock precis tvärtom i detta fall, och på den helt problemfria sidan var slitaget identiskt på båda beläggen, och det är det jag är van med sedan tidigare ! ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||||||
Re:
Ja det var ju konstigt. ![]() ![]() _________________ VW Golf Alltrack -20 |
||||||||
Re:
Tror inte man behöver skrota teorin, det är nog det vanliga att det slits så. Men i detta fallet vette tusan?? ![]() _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||||||
Re:
Skrota inga teorier utifrån Martins erfarenheter från bromsar ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||||||
Jag har också varit med om samma sak. Belägget på utsidan slits fortare.
Tror det beror på att oket kärvar på glidpinnarna. Fastbrännt fett typ. Efter att ha putsat upp mina så blev det bättre. _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||||||||
_________________ Conny Palm -BMWSC-BMWCS- BMW 320i BMW 330i BMW 530d http://www.garaget.org/?car=8980 |
||||||||
Här kommer de illustrerande bilderna:
Gamla.....ett väldigt slitet !!! ![]() Nya grejer...hoppas det lirar ! ![]() Svårt att förmedla med en mobilbild förstås, men det blev ett riktigt lyft med omlack, och sedan en lackförsegling på det, det var kul att ta en söndagstur med bilen till slutvinterförvaringen ![]() ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||||||
_________________ Conny Palm -BMWSC-BMWCS- BMW 320i BMW 330i BMW 530d http://www.garaget.org/?car=8980 |
||||||||
Re:
Joo...den är riktigt tung nu, om det går långsamt i sommar, vet ni vad det beror på !!! BTG: omlackad i somras, då den ej var in min ägo, blev ju repad över hela bilen, sabotage alltså.... ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||||||
Blir ett ganska lugnt banåkaår då bilen ska få nytt tag över huvudet, och även vi andra i familjen
![]() ![]() ( Tips mottages gärna på om det är något speciellt man ska tänka på när man bygger garage, blir 55m2 och två portar, ca 6,2 x 8,6 m, tillräckligt...!? ) Dock ligger nya r-puckar ( Yoko A048 ) och väntar på bussterminalen, i övrigt kommer bilen inte att utvecklas så mycket i vinter ! ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||||||
Re:
Nej, det blir alltid för litet. Jag har 21*6m och skulle vilja bygga ut ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||||
Bygg dubbelt så stort så jag kan vinterförvara min m3 där också!!
![]() Skämt åsido, trevligt med nytt hus, lycka till och hoppas det blir kanon! ![]() _________________ Conny Palm -BMWSC-BMWCS- BMW 320i BMW 330i BMW 530d http://www.garaget.org/?car=8980 |
||||||||
Re:
Det blir för litet! Jag har nästan samma mått på mitt garage men jag har en 5 meter bred port istället. Mitt garage är 6,6 X 8,3 meter! Jag skulle välja ha minsta 7,2 meter bred garage istället om jag byggde nu och totalt minst 65 kvm. Det finns lite bilder på mitt garage under min bil tråd om du vill få en känsla på hur stor det kan bli med ditt bygge! _________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||||||||
Vinterns enda uppgradering, nypolerade avgaspipor
![]() I veckan åker nya r-däcken på, blev Yokisar igen. Kommer också att återinstallera den lite enklare orginalbromskylnignen, för att bilen ska så mycket normal användarfunktion som möjligt, kommer att användas lite mer som "andrabil" i sommar än innan. Laddar också upp med nya belägg fram, PF 01 ska jag prova nu !! osså blir det ny olja + oljefilter, även luftfilter tänkte jag. En bild också förstås... ![]() ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14 >> 119 besök senaste veckan (54075 totalt) |