Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Lättade BMW svänghjul.
1, 2   >>
4291 besök totalt
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499


Trådstartare
S: Lättade BMW svänghjul.

Ett stycke hålborrat samt svarvat 228mm svänghjul från m20. Svarvad baksida samt framsida samt hålborrat. Vikt 4,3kg. 1500:-
Ett stycke m10? För 215mm koppling. Vikt 4,4kg. 1200:- Ej på bild

Alla hjulen är seriöst balanserade efter lättning.

Kan fixa lättning av andra svänghjul.

Finns i stockholm.

0736-560290




_________________
Jonas Edling
Citera
Nibbe
Stockholm
Här sen Dec 2003
Inlägg: 172



Vad väger ett original M20 svänghjul?

_________________
Niklas Walkin -
Citera
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499


Trådstartare
325 svänghjulen med tjock baksida väger 8,6kg och vissa 320 hjul som har tunnare baksida väger 6,3kg.

_________________
Jonas Edling
Citera
kotten17
Stockholm
Här sen Maj 2007
Inlägg: 59



kan du fixa till m50 också rekomenderar du m20 hjul till dom motorerna

_________________
Conny Ljunggren
Citera
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499


Trådstartare
Re:

kotten17 skrev:
kan du fixa till m50 också rekomenderar du m20 hjul till dom motorerna


Är det inte konstiga å jobbiga dubbelmassesvänghjul på dem?

_________________
Jonas Edling
Citera
Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006
Inlägg: 1890



M50 har sådana där skumma "twinmasse-hjul".
om man försöker svarva i dom så brukar dom gå sönder av en eller annan anledning.

M20-sväng på en M50 funkar klockrent.
Man måste kanske anpassa svänghjulet lite så att det inte skaver i oljetråget bara.

thumbs up

_________________
Anders Franzén

320i Coupé -80 Hennarot
Citera
jorgen
Viggetorp ( Storfors,Värmland )
Här sen Aug 2004
Inlägg: 461



hej

jag behöver hjälp med lättning av ett 228 svänghjul till m10.

_________________
/// Jörgen Andersson
070-400 00 80
Citera
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499


Trådstartare
Re:

jorgen skrev:
hej

jag behöver hjälp med lättning av ett 228 svänghjul till m10.


Det ska inte vara något bekymmer! Hör av dig när du vill ha det gjort!

MVh Jonas

_________________
Jonas Edling
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6331



Nu är det ju BMW svänghjul du verkar lätta här men tänkte ändå fråga om det finns möjlighet till att få hjälp med att lätta ett svänghjul till en porsche 924 turbo?

/Johan

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499


Trådstartare
Re:

Johan944 skrev:
Nu är det ju BMW svänghjul du verkar lätta här men tänkte ändå fråga om det finns möjlighet till att få hjälp med att lätta ett svänghjul till en porsche 924 turbo?

/Johan


det tror jag inte ska vara något bekymmer. Vet inte exakt hur det ser ut men om det inte är jättelätt original eller är dubbelmassehjul så ska jag väl kunna lösa det.

MVh Jonas

_________________
Jonas Edling
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3366



Re:

M3Jonas skrev:
Johan944 skrev:
Nu är det ju BMW svänghjul du verkar lätta här men tänkte ändå fråga om det finns möjlighet till att få hjälp med att lätta ett svänghjul till en porsche 924 turbo?

/Johan


det tror jag inte ska vara något bekymmer. Vet inte exakt hur det ser ut men om det inte är jättelätt original eller är dubbelmassehjul så ska jag väl kunna lösa det.

MVh Jonas


Det är i allra högsta grad ett vanligt svänghjul. Jag har själv ett som är avskalat 2Kg om jag minns rätt. Dessutom fint balanserat på samma ställe som dina prylar . Såg dom ligga där när jag var förbi..

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499


Trådstartare
Re:

Cédric skrev:
M3Jonas skrev:
Johan944 skrev:
Nu är det ju BMW svänghjul du verkar lätta här men tänkte ändå fråga om det finns möjlighet till att få hjälp med att lätta ett svänghjul till en porsche 924 turbo?

/Johan


det tror jag inte ska vara något bekymmer. Vet inte exakt hur det ser ut men om det inte är jättelätt original eller är dubbelmassehjul så ska jag väl kunna lösa det.

MVh Jonas


Det är i allra högsta grad ett vanligt svänghjul. Jag har själv ett som är avskalat 2Kg om jag minns rätt. Dessutom fint balanserat på samma ställe som dina prylar . Såg dom ligga där när jag var förbi..


Dåså, då ska det inte vara några problem! Så du var här ute i övärlden och rörde dig igår!?

_________________
Jonas Edling
Citera
Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006
Inlägg: 1890



Vart vänder jag mig när jag vill ha mina svänghjul balanserade?

Gärna i Göteborgstrakten då.


_________________
Anders Franzén

320i Coupé -80 Hennarot
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6331



Re:

M3Jonas skrev:
Johan944 skrev:
Nu är det ju BMW svänghjul du verkar lätta här men tänkte ändå fråga om det finns möjlighet till att få hjälp med att lätta ett svänghjul till en porsche 924 turbo?

/Johan


det tror jag inte ska vara något bekymmer. Vet inte exakt hur det ser ut men om det inte är jättelätt original eller är dubbelmassehjul så ska jag väl kunna lösa det.

MVh Jonas


Vilken prisnivå pratar vi om då?

/Johan

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499


Trådstartare
4,1kilos hjulet är sålt.
Nytt pris på 4,3kilos hjulet 1500:-.

_________________
Jonas Edling
Citera
jorgen
Viggetorp ( Storfors,Värmland )
Här sen Aug 2004
Inlägg: 461



går det bra om man skickar upp ett till dej?

_________________
/// Jörgen Andersson
070-400 00 80
Citera
thordan

Här sen Jun 2004
Inlägg: 106



Inte helt 100 på vad jag ska till mitt åk, en e30 318is-91. Har du något svänghjul passade denna?

_________________
Thord Bengtsson
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



Re:

addelager skrev:
Inte helt 100 på vad jag ska till mitt åk, en e30 318is-91. Har du något svänghjul passade denna?


Inget av dessa hjul är bolt-on på en is. Men om du tar koppling + startmotor från en nyare 320/325 så kan du använda ett sånt här hjul.

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
Nilsan
gbg
Här sen Nov 2005
Inlägg: 29



Re:

Franzén skrev:
Vart vänder jag mig när jag vill ha mina svänghjul balanserade?

Gärna i Göteborgstrakten då.


Prövat att ringa Nuke performane?

_________________
Daniel Nilsson
Citera
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499


Trådstartare
Re:

jorgen skrev:
går det bra om man skickar upp ett till dej?


Det ska funka. Vad är det till för bil?

_________________
Jonas Edling
Citera
jorgen
Viggetorp ( Storfors,Värmland )
Här sen Aug 2004
Inlägg: 461



det är en 2002:a med 228mm hjulet väger på tok för mycket så jag antar att det blir samma cnc program som det som väger 4,1kg.

_________________
/// Jörgen Andersson
070-400 00 80
Citera
SÄLJES
S: Lättade BMW svänghjul.
1, 2   >>
4291 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande