|
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499
Trådstartare

11 Dec 2007 22:58
Senast ändrad av M3Jonas, 02 Feb 2008 15:19, ändrad totalt 2 gånger
S: Lättade BMW svänghjul.
Ett stycke hålborrat samt svarvat 228mm svänghjul från m20. Svarvad baksida samt framsida samt hålborrat. Vikt 4,3kg. 1500:-
Ett stycke m10? För 215mm koppling. Vikt 4,4kg. 1200:- Ej på bild
Alla hjulen är seriöst balanserade efter lättning.
Kan fixa lättning av andra svänghjul.
Finns i stockholm.
0736-560290
_________________ Jonas Edling
|
Nibbe
Stockholm
Här sen Dec 2003
Inlägg: 172

12 Dec 2007 00:08
Vad väger ett original M20 svänghjul?
_________________ Niklas Walkin -
|
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499
Trådstartare

12 Dec 2007 00:31
325 svänghjulen med tjock baksida väger 8,6kg och vissa 320 hjul som har tunnare baksida väger 6,3kg.
_________________ Jonas Edling
|
kotten17
Stockholm
Här sen Maj 2007
Inlägg: 59

12 Dec 2007 00:49
kan du fixa till m50 också rekomenderar du m20 hjul till dom motorerna
_________________ Conny Ljunggren
|
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499
Trådstartare

12 Dec 2007 00:55
Re:
| kotten17 skrev: | | kan du fixa till m50 också rekomenderar du m20 hjul till dom motorerna |
Är det inte konstiga å jobbiga dubbelmassesvänghjul på dem?
_________________ Jonas Edling
|
Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006
Inlägg: 1890

12 Dec 2007 01:02
M50 har sådana där skumma "twinmasse-hjul".
om man försöker svarva i dom så brukar dom gå sönder av en eller annan anledning.
M20-sväng på en M50 funkar klockrent.
Man måste kanske anpassa svänghjulet lite så att det inte skaver i oljetråget bara.
_________________ Anders Franzén
320i Coupé -80 Hennarot
|
jorgen
Viggetorp ( Storfors,Värmland )
Här sen Aug 2004
Inlägg: 461

12 Dec 2007 12:44
hej
jag behöver hjälp med lättning av ett 228 svänghjul till m10.
_________________ /// Jörgen Andersson
070-400 00 80
|
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499
Trådstartare

12 Dec 2007 17:30
Re:
| jorgen skrev: | hej
jag behöver hjälp med lättning av ett 228 svänghjul till m10. |
Det ska inte vara något bekymmer! Hör av dig när du vill ha det gjort!
MVh Jonas
_________________ Jonas Edling
|
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6331

12 Dec 2007 19:38
Nu är det ju BMW svänghjul du verkar lätta här men tänkte ändå fråga om det finns möjlighet till att få hjälp med att lätta ett svänghjul till en porsche 924 turbo?
/Johan
_________________ Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.
Alltid ett projekt för lite.
|
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499
Trådstartare

12 Dec 2007 22:10
Re:
| Johan944 skrev: | Nu är det ju BMW svänghjul du verkar lätta här men tänkte ändå fråga om det finns möjlighet till att få hjälp med att lätta ett svänghjul till en porsche 924 turbo?
/Johan |
det tror jag inte ska vara något bekymmer. Vet inte exakt hur det ser ut men om det inte är jättelätt original eller är dubbelmassehjul så ska jag väl kunna lösa det.
MVh Jonas
_________________ Jonas Edling
|
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3366

12 Dec 2007 22:49
Re:
| M3Jonas skrev: | | Johan944 skrev: | Nu är det ju BMW svänghjul du verkar lätta här men tänkte ändå fråga om det finns möjlighet till att få hjälp med att lätta ett svänghjul till en porsche 924 turbo?
/Johan |
det tror jag inte ska vara något bekymmer. Vet inte exakt hur det ser ut men om det inte är jättelätt original eller är dubbelmassehjul så ska jag väl kunna lösa det.
MVh Jonas |
Det är i allra högsta grad ett vanligt svänghjul. Jag har själv ett som är avskalat 2Kg om jag minns rätt. Dessutom fint balanserat på samma ställe som dina prylar . Såg dom ligga där när jag var förbi..
|
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499
Trådstartare

12 Dec 2007 23:57
Re:
| Cédric skrev: | | M3Jonas skrev: | | Johan944 skrev: | Nu är det ju BMW svänghjul du verkar lätta här men tänkte ändå fråga om det finns möjlighet till att få hjälp med att lätta ett svänghjul till en porsche 924 turbo?
/Johan |
det tror jag inte ska vara något bekymmer. Vet inte exakt hur det ser ut men om det inte är jättelätt original eller är dubbelmassehjul så ska jag väl kunna lösa det.
MVh Jonas |
Det är i allra högsta grad ett vanligt svänghjul. Jag har själv ett som är avskalat 2Kg om jag minns rätt. Dessutom fint balanserat på samma ställe som dina prylar . Såg dom ligga där när jag var förbi.. |
Dåså, då ska det inte vara några problem! Så du var här ute i övärlden och rörde dig igår!?
_________________ Jonas Edling
|
Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006
Inlägg: 1890

13 Dec 2007 01:46
Vart vänder jag mig när jag vill ha mina svänghjul balanserade?
Gärna i Göteborgstrakten då.
_________________ Anders Franzén
320i Coupé -80 Hennarot
|
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6331

13 Dec 2007 05:53
Re:
| M3Jonas skrev: | | Johan944 skrev: | Nu är det ju BMW svänghjul du verkar lätta här men tänkte ändå fråga om det finns möjlighet till att få hjälp med att lätta ett svänghjul till en porsche 924 turbo?
/Johan |
det tror jag inte ska vara något bekymmer. Vet inte exakt hur det ser ut men om det inte är jättelätt original eller är dubbelmassehjul så ska jag väl kunna lösa det.
MVh Jonas |
Vilken prisnivå pratar vi om då?
/Johan
_________________ Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.
Alltid ett projekt för lite.
|
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499
Trådstartare

18 Dec 2007 20:05
4,1kilos hjulet är sålt.
Nytt pris på 4,3kilos hjulet 1500:-.
_________________ Jonas Edling
|
jorgen
Viggetorp ( Storfors,Värmland )
Här sen Aug 2004
Inlägg: 461

18 Dec 2007 23:24
går det bra om man skickar upp ett till dej?
_________________ /// Jörgen Andersson
070-400 00 80
|
thordan
Här sen Jun 2004
Inlägg: 106

18 Dec 2007 23:44
Inte helt 100 på vad jag ska till mitt åk, en e30 318is-91. Har du något svänghjul passade denna?
_________________ Thord Bengtsson
|
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544

19 Dec 2007 08:27
Re:
| addelager skrev: | | Inte helt 100 på vad jag ska till mitt åk, en e30 318is-91. Har du något svänghjul passade denna? |
Inget av dessa hjul är bolt-on på en is. Men om du tar koppling + startmotor från en nyare 320/325 så kan du använda ett sånt här hjul.
_________________ /Mvh M|cke F@.gner
|
Nilsan
gbg
Här sen Nov 2005
Inlägg: 29

19 Dec 2007 22:38
Re:
| Franzén skrev: | Vart vänder jag mig när jag vill ha mina svänghjul balanserade?
Gärna i Göteborgstrakten då.
 |
Prövat att ringa Nuke performane?
_________________ Daniel Nilsson
|
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499
Trådstartare

19 Dec 2007 23:45
Re:
| jorgen skrev: | | går det bra om man skickar upp ett till dej? |
Det ska funka. Vad är det till för bil?
_________________ Jonas Edling
|
jorgen
Viggetorp ( Storfors,Värmland )
Här sen Aug 2004
Inlägg: 461

20 Dec 2007 14:03
det är en 2002:a med 228mm hjulet väger på tok för mycket så jag antar att det blir samma cnc program som det som väger 4,1kg.
_________________ /// Jörgen Andersson
070-400 00 80
|
|