Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 1 besök senaste veckan (7289 totalt) |
Re: Allvarligt trött på denna rakt-fram-hysteri!
![]() Jag tycker att det är kul att köra ikapp rakt fram och köra när det svänger, kanske roligare när det svänger men varför ska man inte kunna tycka att det är kul att köra lite rattlåsracing ibland? Visst, min bil är byggd för rally/svängövningar, inte dragrace men varför ska man inte kunna prova den på strippen och se vad jag och bilen kan prestera? Det är inte bara ställa upp och dra av en repa och tro att man på en gång har tagit ur max ur bilens kapacitet. Det är kul med bilar som är snabba både rakt fram och på racerbanan. _________________ Anders Berglund |
||
Är det inte så att människan utvecklas genom åren. För en tonåring är det ganska lätt att begripa sig på "0-100" och "402 meter". När åldern och mognaden tilltar samt förmågan att se komplexa samband ökar finner man tjusning i information som "1,07 på kullen med en 1600-motor och gatdäck" medan en tonåring inte begriper vad man pratar om.
Icke desto mindre måste man respektera de som fortsätter att snöa in på 402 meter och som gör det bra. _________________ Ciao Peter Söderlund Ferrari 328 GTB | Alfa 159 Q4 |
||
Tycker det är bra att många motor intresserade människor ägnar sig åt att köra på strippen. Tänk dig om alla som vi skulle bara vara intresserade av att köra bana , du kan tänka dig själv en banträff med kanske 200 deltagare och lika många bilar. Hur många gånger skulle du och jag få köra denna dagen tror du? Kanske 1 gång högst 2 om man räknar att varje körpass är 10 till15 minuter lång. Så jag tycker det är bra att motorsporten har så många olika grenar
![]() ![]() ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||
Det är ju ett sätt att se det hela på! Hade intresset varit lika stort för bana som det är för strippen så hade sporten utvecklats lite bättre, kanske hade vi fått fler banor att köra på, större tillgång på kunskap och framför allt fler tillfällen att köra ![]() _________________ Chalmers Formula Student 2010 och 2011 E30 325 24v Katadzic |
||
Har en släkting som kör dradracing i en av de lägre klasserna. Han ledde sin serie enda tills näst sista tävlingen då han halkade ner på andra plats. Nu i helgen avgjordes det hela i finalen mellan honom och serieledaren, tyvärr stagade han in lite för långt och rödlyktade därmed (regerade på gult för optimal reaktion) med 0,009 sekunder annars hade han vunnit...
Han kan även intyga att det är otroligt svårt med dragracing, trots välbyggt chassi och automat.... |
||
Jag hade den åsikten med förut.. men så funderade jag lite på hur många ställen det finns att köra rakt fram på.. Trots det enorma intresset finns det ju nästan ingenstans alls att köra på. Tullinge är det ju slutkört på nu. ![]() Verkar inte som att politikerna bryr sig om denna stora väljargrupp. _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||
Hittade det här på hemsidan för Gotlands Allehanda idag:
http://ga.helagotland.se/main.asp?Ca ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 1 besök senaste veckan (7289 totalt) |