Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
898 besök totalt |
Re: LG super weekend Sportcar Apex just nu
Jag tycker alltid det ser ut så på tv vad man än kollar på. Men när man sedan ser kameran innefrån bilen så verkar spårvalen stämma bättre. Jag va ju där och tittade idag och det såg rätt bra ut faktiskt. ![]() |
||||
Jag satt också och förvånades över spårvalen.
Men de har väl så mycket effekt så de kan köra lite som de känner för i kurvorna utan att förlora fart på rakan... _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||
Anderstorp är ju lite speciell med sina lååånga breda 180 graderskurvor, jag tycker faktiskt själv att det känns som att man inte missar särskilt mycket med "fel" ingångsspår på just Anderstorp...
Men kan man säga att någon åker fel när dom snittar runt sin Lister på sisådär 1,33-1,34... ![]() Förövrigt så är ljudet helt obetalbart... ![]() _________________ Karl Brag |
||||
På Anderstorp så kommer verkligen GT-bilarna till sin rätt!
Hörde kommentatorn säga att de når 230km/h på rakan efter Opelkurvan, det är sinnesjukt fort. 280 har de på långa rakan ![]() _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||
Japp och renault V6 bilarna låg på höga 1.27 så dom har lite kvar också. Däremot så är ju GT-bilarna inställda för ett 3timmarsrace. Så dom kan nog gå lite fortare om dom bara behövde köra 1 timme. |
||||
Kvalet var de ännu närmre!!! Results Anderstorp - Qualifying (Race 1) N° Name Laps Time Diff 1 37 Jose-Maria LOPEZ (DAMS ) 00:01:25.620 2 19 Jaime MELo (Victory by Cram ) 00:01:26.023 +0.403 3 1 Neel JANI (Jenzer Motorsport ) 00:01:26.038 +0.418 ![]() _________________ /David Söderblom |
||||
Poletiden för den gula Saleenen var 1,28,889 om jag minns rätt.
![]() När jag tog licensen så var det just på A-torp, och vi inledde dagen med att, i hällregn, gå runt södra slingan. Vi höll då ut längre i ingångarna, men vår instruktör påpekade att detta kallades "formelbilsspåret", och att det inte var nödvändigt att åka så för att åka fort. Dessutom skulle vi vara chanslösa om någon kom ikapp oss, då omkörningsdörren verkligen var öppen på vid gavel. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
898 besök totalt |