Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
844 besök totalt |
|
||
![]() Men ursäkta mig om jag inte blir eld och lågor av att läsa Toyota... Men det blir säkert en bra maskin. (Ngt annat skulle dom, Lotus, aldrig kunna tillåta.) K-seriemaskinerna är ju riktigt fina och det är ju ingen räser från början. Så Johan, om jag raggar kunderna så jobbar du. Jag tar de sedvanliga 80%... ![]() ![]() |
||
![]() En anledning till valet av Toyotamotorn är väl att den redan är avgascertifierad i USA och därmed så blir det mycket enklare att sälja Exigen där (vilket väl har varit omöjligt innan). _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||
Tror ej att Exige kommer att säljas i USA, men däremot kommer US versionen av Elise få Toyotas motor (Elise har aldrig sålts i US pga motorn). Mer om det finns på http://www.lccs.nu/forum/viewtopic.p |
||
Eftersom ingen annan skriver här så fortsätter jag mitt drabbel!
I mina ögon så är det få bilar som är SÅ RÄTT som Exigen, om Colin Chapman fortfarande hade styrt och ställt på Lotus så hade Exigen ändå byggts. Jag är ![]() ![]() Gick ju en Exige i GTR några tävlingar (ok AL, det är ingen Exige, men nästan då ![]() ![]() _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||
Håller med Johan! Minns även att ngn inte trodde mig angående Exige eller inte... ![]() ![]() Vill ha en i vilket fall! Eller en Elise. Bra substitut. Tittar (och LYSSNAR) fortfarande med ![]() ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
844 besök totalt |