Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Ny Lotus Exige!
844 besök totalt
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Ny Lotus Exige!

Läs mer på http://www.lccs.nu/forum/viewtopic.php?t=699
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002

Nu är det bara till att raka benen, ta på lack-kjolen, högklackat och läppstift och sen ge sig ner på stan i hopp om att kunna dryga ut inkomsten!

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

för både bilen och Johan!!!

Men ursäkta mig om jag inte blir eld och lågor av att läsa Toyota...
Men det blir säkert en bra maskin. (Ngt annat skulle dom, Lotus, aldrig kunna tillåta.)
K-seriemaskinerna är ju riktigt fina och det är ju ingen räser från början.

Så Johan, om jag raggar kunderna så jobbar du. Jag tar de sedvanliga 80%...

PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Johan f.k.a M3E30 skrev:
Nu är det bara till att raka benen, ta på lack-kjolen, högklackat och läppstift och sen ge sig ner på stan i hopp om att kunna dryga ut inkomsten!

Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002

En anledning till valet av Toyotamotorn är väl att den redan är avgascertifierad i USA och därmed så blir det mycket enklare att sälja Exigen där (vilket väl har varit omöjligt innan).

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Johan f.k.a M3E30 skrev:

En anledning till valet av Toyotamotorn är väl att den redan är avgascertifierad i USA och därmed så blir det mycket enklare att sälja Exigen där (vilket väl har varit omöjligt innan).

Tror ej att Exige kommer att säljas i USA, men däremot kommer US versionen av Elise få Toyotas motor (Elise har aldrig sålts i US pga motorn). Mer om det finns på http://www.lccs.nu/forum/viewtopic.php?t=700
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002

Eftersom ingen annan skriver här så fortsätter jag mitt drabbel!

I mina ögon så är det få bilar som är SÅ RÄTT som Exigen, om Colin Chapman fortfarande hade styrt och ställt på Lotus så hade Exigen ändå byggts. Jag är när det kommer till Exige....

Gick ju en Exige i GTR några tävlingar (ok AL, det är ingen Exige, men nästan då ) - det är bland det hårigaste jag har sett på Knutstorp, den kurvhastigheten i en karossbil var löljligt snabb jämfört med det mesta.. thumbs up

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

Johan f.k.a M3E30 skrev:
Eftersom ingen annan skriver här så fortsätter jag mitt drabbel!

I mina ögon så är det få bilar som är SÅ RÄTT som Exigen, om Colin Chapman fortfarande hade styrt och ställt på Lotus så hade Exigen ändå byggts. Jag är när det kommer till Exige....

Gick ju en Exige i GTR några tävlingar (ok AL, det är ingen Exige, men nästan då ) - det är bland det hårigaste jag har sett på Knutstorp, den kurvhastigheten i en karossbil var löljligt snabb jämfört med det mesta.. thumbs up

Håller med Johan! Minns även att ngn inte trodde mig angående Exige eller inte...

Vill ha en i vilket fall! Eller en Elise. Bra substitut.

Tittar (och LYSSNAR) fortfarande med på filmen från Ringen där en Elise jagar en Corvette C5 ett varv.

PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Ni pratar om Motorsport Elise? Lite roligt att Lotus gjorde en gatversion av en racingbil (och kallade den Exige), brukar ju vara tvärtom...
Citera
Allmänt banåkaforum
Ny Lotus Exige!
844 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande