Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
-3 grader samt lite, lite snö i luften på Ringen idag.
<<   1, 2
4112 besök totalt
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Re:

Micke Holmström skrev:
Göte,
Alltid intressant att höra om vad som kan hända när man brukar en bil lite på gränsen till vad den är testad för.
Vad tror du om att byta till en sportbil som är känd för sin höga kvalité och, likt din CSL, har en fantastisk förmåga att ta sig runt ringen på rekordtid, sina gatdäck till trots?...

Hade inte gjort någon skillnad tyvär. Hjullager exploderar oavsett bil på ringen om man är där frekvent och kör. Dock om man endast åker.. på ringen sliter det inte lika hårt så klart.

Karussellen tar ut sin rätt på alla bilar, ingen annanstans drar man 1.8G med en gatbil, detta p g a bankningen, klart det sliter oavsett bil.

Den egentliga skillnaden om jag kört GT3 hade endast varit att det varit aningens dyrare för mig att byta slitdelar.

Att Porsche inte går paj är ju ytterligare en av myterna som levt allt för länge.

Man ska inte dra slutsatser av mina personliga åtgärder på min CSL, vi har ett unikt problem som inte alls är vanligt på CSL därför byter jag ut väldigt mycket för att utesluta. Det betyder inte att allt var slut som byttes ut. T e x var endast 2 av de 4 stora bussningarna i bakvaggan kring klumpen slut, men givetvis bytte jag alla 4 o s v. Likaså höger motorbussning i framvaggan var paj eftersom den inte satt fast skruvad 100%, den vänstra var ju hel och fin, men givetvis byter man båda ändå när man håller på. Likaså drivaxlar, de var inte alls slut, trots ett litet spel men jag ville utesluta allt eftersom det verkar så svårt att lösa det egentliga problemet. Det är nu lättare att komma vidare med felsök.

Hade detta varit ett vanligt fel på CSL hade ingen varit gladare än jag, för då hade problemet varit löst för länge sedan. Skulle gissa att detta problem är lika ovanligt som att man knäcker ett orginal stolsunderrede på CSL under körning, kanske t o m än mer ovanligt än det faktiskt.

Visst går CSL sönder den oxå, lika så en GT3. Men personligen skulle jag vilja säga att jag har lite otur med mitt problem i S6, verkar vara endast jag som har detta problem faktiskt. Nåt som jag personligen tycker är allt för klent på CSL är styrservo systemet,pumpen, detta är ett väldigt, väldigt vanligt problem på CSL, allt för klent. Men givetvis stressar det styrservon ytterligare om man kör mer gummi fram samt lite tyngre bredare fälg, men även orginal fram så är detta ett väldigt vanligt fel på CSL.

Just nyligen fick ju Stefan Höfläkt byta växellåda på sin GT3 RS vill jag minnas, de är ju bara bilar i slutändan, det går ju alla sönder oavsett märke hursomhelst.

stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Re:

Sörpan skrev:
Göte, varför skriver du inte det här i en egen biltråd?

Jag menar att det är så intressant att det förtjänar att skrivas i en sådan tråd. thumbs up

Sörpan o Mats jag har haft lite tankar på det faktiskt
Men nästa år är det tänkt att jag inte kommer vara lika aktiv, varken på bana eller på forum så då känns det fel att göra en egen biltråd. Sedan är det kanske lite sent att göra en biltråd efter tre år med bilen

Men slutligen så är jag mer intresserad av Nurburgring än bilen i sig självt om än att CSL är väldigt intressant som bil. En framtida klassiker skulle jag gissa. Eller låt mig omformulera, ringen och CSL går väl på ett ut..de är nära nog lika intressanta särskilt i kombination.

Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:

Sörpan o Mats jag har haft lite tankar på det faktiskt
Men nästa år är det tänkt att jag inte kommer vara lika aktiv, varken på bana eller på forum så då känns det fel att göra en egen biltråd. Sedan är det kanske lite sent att göra en biltråd efter tre år med bilen

Men slutligen så är jag mer intresserad av Nurburgring än bilen i sig självt om än att CSL är väldigt intressant som bil. En framtida klassiker skulle jag gissa. Eller låt mig omformulera, ringen och CSL går väl på ett ut..de är nära nog lika intressanta särskilt i kombination.

Tråkigt att höra att du inte ska vara lika aktiv Den mesta av informationen du förmedlar ser jag både som lärorik och underhållande thumbs up Det låter lite som du smider på nåra hemliga planer dock så vem vet...

BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

Qvisfr skrev:
BTG skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
Kanske är detta min sista fix..... (kanske sista tillfället att droga sig på härligheten Nurburgring för egen del)

Que? Vad f-n betyder det här Göte?

För detta året hoppas jag!?!?! Eller har regeringen infört utreseförbud!?

Nu blir det bara mer och mer kryptiskt Göte?

stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Re:

BTG skrev:
Qvisfr skrev:
BTG skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
Kanske är detta min sista fix..... (kanske sista tillfället att droga sig på härligheten Nurburgring för egen del)

Que? Vad f-n betyder det här Göte?

För detta året hoppas jag!?!?! Eller har regeringen infört utreseförbud!?

Nu blir det bara mer och mer kryptiskt Göte?

Sorry, det är egentligen ganska enkelt, annat måste gå före nu då vi får tillökning i fam i kommande sommar.
Har redan två tjejer så nu när tredje barnet kommer, ja ni hajar. Kom hem från Thailand för ett par v sedan från fam sem så och har haft tid för eftertanke, visst tar man igen under vinterhalvåret med fam, även med skidsem o allt de där. Men sommarn lär bli lugnare för mig med mer tid för fam, om ändå min snart 7åriga dotter kunde få börja med gocart eller nåt, men frun är liksom inte helt me där....

Egentligen är min fru väldigt överseende med att jag har min fix, eller ventil på banorna. Hon vet hur jag var under början av nittiotalet, då hon hängde med till Både ringen o andra banor, men nu är hon helt ointresserad, men låter mig vara. Men känner själv att nu är det läge för lite andra prio faktiskt, herregud jag har varit o hobbykört sedan tidigt nittiotal.

Min äldre dotter o jag klättrar och spelar tennis och fler intressen lär säkert komma, jag får stå tillbaka lite. Men givetvis när knattarna blir äldre så lär de snällt få hänga med i passagerar sätet runt ringen . Hon kör redan ner bilen i garaget,(med lite hjälp) vilket även min snart 4 åriga tjej gör (med lite hjälp) Samt de har varit med på driftbanan och skrattar friskt i baksätet och varit med i bilar på Våler. Gäller att börja i tid så kanske inte deras mor mäktar med att motarbeta dem om deras intressen vänder mot bilrelaterade intressent

När jag åker till ringen under nästa sommar så lär det bli färre varv o ej ofta, men snabbare varv...kvalitet över kvantitet med andra ord Åker nog inte dit då alla andra från övriga världen är där, för mycket trafik då.

Helt frånvarnade hoppas jag inte jag blir.
En rolig grej i samanhanget är polarns grabb på 7, de har liksom inte samma intressen killar o tjejer. Varje gång han ser mig med CSLen börjar han hoppa upp och ner på stället och han ber snällt om jag kan göra en burn out Givetvis ger jag grabben det han vill se, då bara exploder han med jubel och hoppar upp o ner än fortare När vi ändå är så OT, smågrabbar tar liksom 1 dag ledigt från livet i övrigt för att lära sig spotta, jag menar sånt gört inte tjejer, de är annorlunda...men lika härliga.

God Hjul

Stockholm
Här sen Nov 2002

ok, då framträder bilden lite tydligare. Jag har själv tre barn så jag vet hur det är.
Jag begränsar mig oftast till en ringenresa per år

Lund
Här sen Aug 2006

Ja det är inte lätt med ringenabstinens, mina barn är stora nu och har full förståelse för mina böjelser...med hustrun får vi se hur det är med den saken, för planerna för nästa år är att utöka besöken...har ju ny ringräser Kanske får se dig i action där nere nästa år.

Nürburgring
-3 grader samt lite, lite snö i luften på Ringen idag.
<<   1, 2
4112 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande