Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
TV i rymden
941 besök totalt
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696


Trådstartare
Nån mer än jag som har parabolen inställd på Astra digitalt? Många skräpkanaler finns det där, främst tyska. Men några guldkorn finns det, exempelvis MotorsTV och AbMoteurs. Dessa sänder som namnen antyder motorrelaterade program ca 18 timmar om dygnet. Signalen är fri så några krypteringskort behövs inte.

Båda kanalerna är franska, men MotorsTV har engelska speakers, några känns igen från Eurosport. Vill ni veta mera så kan ni kolla på hemsidorna: www.motorstv.com samt www.abmoteurs.fr. Där kan ni se på programtablåerna och dregla om ni vill...

Dessutom finns ju ARD/ZDF som har direktsänt DTM hela säsongen med Mattias Ekström samt DSF som är tyska motsvarigheten till Eurosport.

Fyrkantiga ögon, jag? Nää...

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



DSF sänder ju Sport Autos program med bl a biltester på Ringen, så det brukar jag inte missa!
Dom brukar sända rätt mycket från 24-timmars på ringen också. Typ 10-12 h sådär thumbs up
Men jag brukar titta på deras analoga sändningar.
Det där med Astra digitalt lät ju intressant! thumbs up
Det måste jag testa att försöka få in.

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41657

Forumägare
Forumägare

Buuuuuhäääää... jag har inga såna kuliga kanaler

Trafikmagasinet...

_________________
Magnus Thomé
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696


Trådstartare
Det där jag sa att signalen är fri är ju sant, men man måste fortfarande ha en digital satellitmottagare, ex Nokia 9802 som jag har, samt en duglig parabolantenn såklart!

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Sörpan skrev:
Det där jag sa att signalen är fri är ju sant, men man måste fortfarande ha en digital satellitmottagare, ex Nokia 9802 som jag har, samt en duglig parabolantenn såklart!

Jag har canal digitals digitala Philipsmottagare, en Nokia analog mottagare och en Parabol med motorstyrning. Men jag har inte kommit mig för att leta efter andra digitala kanaler än de som finns i Canal-digitals programutbud. Trodde att i princip alla digitala canaler är kodade.

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696


Trådstartare
Nu verkar det som om Abmoteurs har blivit kodat, nån som har en bra lösning på det, piratkort?

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Allmänt banåkaforum
TV i rymden
941 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande