Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Lättade BMW svänghjul.
<<   1, 2
4291 besök totalt
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499


Trådstartare
Re:

jorgen skrev:
det är en 2002:a med 228mm hjulet väger på tok för mycket så jag antar att det blir samma cnc program som det som väger 4,1kg.


M10 svänghjulet är mycket tjockare typ överallt. Tror att det är ca 5mm tjockare i centrum som man bultar på veven och samma sak med hela ytan som lamellen ligger mot.
Sen sitter det en stålkula i ytterbanan som är till någon form av trigger å fågan är då vad som händer om man tar bort bitar ur ytterkanten? vad läser triggern då?

_________________
Jonas Edling
Citera
pelle persson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 796



Re:

Franzén skrev:
M50 har sådana där skumma "twinmasse-hjul".
om man försöker svarva i dom så brukar dom gå sönder av en eller annan anledning.

M20-sväng på en M50 funkar klockrent.
Man måste kanske anpassa svänghjulet lite så att det inte skaver i oljetråget bara.

thumbs up


Har du testat med m20 svänghjul på m50/m42 själv?
Där är lite mer än bara det för att få det att lira

_________________
Pelle Persson
Citera
jorgen
Viggetorp ( Storfors,Värmland )
Här sen Aug 2004
Inlägg: 461



kulan är till för orginalinställning av tändning så det är lugnt

_________________
/// Jörgen Andersson
070-400 00 80
Citera
Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006
Inlägg: 1890



Re:

Pelle Persson skrev:
Franzén skrev:
M50 har sådana där skumma "twinmasse-hjul".
om man försöker svarva i dom så brukar dom gå sönder av en eller annan anledning.

M20-sväng på en M50 funkar klockrent.
Man måste kanske anpassa svänghjulet lite så att det inte skaver i oljetråget bara.

thumbs up


Har du testat med m20 svänghjul på m50/m42 själv?
Där är lite mer än bara det för att få det att lira


Nej jag har inte hunnit få fart på min M50 ännu.
Den skall ha M20 svänghjul.
Däremot har jag lyssnat av de mer begåvade herrarna i de tyngre E30-klasserna som kör med M20 svänghjul på M50.
Enligt dessa BMW fantaster och fartfantomer skall ett M20 svänghjul passa på M50 om jag modifierar det så att inte hjulet tar i tråget, samt att jag använder mig av en M20 startmotor av förklarliga skäl.

Men du verkar sitta inne på en hel del ytterligare information och den är jag givetvis tacksam för om jag fick ta del av.
Du kan posta den i tråden.


_________________
Anders Franzén

320i Coupé -80 Hennarot
Citera
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499


Trådstartare
Passar på att lyfta...

_________________
Jonas Edling
Citera
SÄLJES
S: Lättade BMW svänghjul.
<<   1, 2
4291 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande