| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Tillverkning av camberplatta - mått? vad tänka på?
|
2809 besök totalt |
|
Hörde runt lite efter en laser-skärare och fick tag i en kille som kunde hjälpa mig att skära ut camberplattor till min 240z. Tanken är att kapa bort original enligt bilder nedan och ersätta hålet med en platta som tillåter montering av tex justerbara coilovers till Skyline R32 (sitter en sådan bakvagn i bilen nu). De huvudsakliga frågorna är väl dessa fyra: 1) Måste man ha pillowball-montering för att använda camberplattor? 2) Vilket material rekommenderas? 3) Hur tjockt gods ska man använda sig av? 4) Nåt mer att tänka på? : )
_________________ Philip Seaton | 1971 Datsun 240z - www.mull.tk www.allblastring.se | www.sce.se | www.pb-z.se | www.por15.se |
||||||
|
Re:
Muääh! Här sitter man o väntar och väntar, så dyker det upp ett svar äntligen - utan NÅGRA svar! :C Här har du sidan bilderna kommer ifrån, maila och fråga: http://www.arizonazcar.com/camberpla _________________ Philip Seaton | 1971 Datsun 240z - www.mull.tk www.allblastring.se | www.sce.se | www.pb-z.se | www.por15.se |
||||||
|
Re: Tillverkning av camberplatta - mått? vad tänka på?
Montera gärna plattor/stötdämparinfästningen så högt du kan (utan att stötdämparen tar i huven). Det brukar löna sig om man tänker sänka bilen! _________________ Roger Näslund Datsun 240Z -73 Blivande banbil Datsun 280ZX -80 Sommarbil Ford Probe GT -93 Såld |
||||||
|
2) bonnjärn.. eller vad nu laserskäraren ger dig efter att du har beställt "svartstål"
3) jag tog 5mm på känn på min bil.. Original sitter det ju bara lite tunn plåt så.. 4) friskt kapat, hälften vunnet
(jag kom på att det gick att förskjuta mer när plattorna redan var skurna) _________________ //Johan Karlsson |
||||||
|
Re:
Sorry, jag trodde det var din bil.. 8 mm alu borde räcka bra. Mer än så var det inte i dom vi köpte och gängade i. _________________ Arne Lindgren |
||||||
|
Hur ställer sig ABSBP till dylika tilltag? Inga problem? |
||||||
|
jag tog det säkra före det osäkra och besiktigade bilen innan jag byggde om hela framvagnen
har bara besiktning vartannat år men det lär väl visa sig vad dom tycker med tiden
_________________ //Johan Karlsson |
||||||
|
Re:
Fast det är väl stålplåt i karossen på bilen, kan bli knepigt att svetsa fast aluplattor då... _________________ Jonas Edling |
||||||
|
Re:
Jag trodde det var plattan under han skulle fräsa. Den man flyttar.
Brukar man inte ha två plattor, en med spår i bilens längsled för castern och en med spår tvärs för cambern, och förskjuta dom sinsemellan. Hmm, då kvarstår min fundering om små ledlagerhållare som man kan skruva i den undre plattan. Jag letar men hittar inte. _________________ Arne Lindgren |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2809 besök totalt |