| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Blästra bil
|
3405 besök totalt |
|
Enligt egen erfarenhet så bör frågan ställas: vill någon blästra en bil överhuvudtaget i Stockholm?
Svar: ett enda företag, alla andra var helt ointresserade.
En kille i orminge (samma industriområde som Enem) gjorde jobbet, ska se om jag hittar namnet. Annars minns säkert Dude. _________________ Jörgen Eriksson |
||||
|
Re:
Skulle själv fråga om det är någon som gör det bra, och inte bara billigast. Billigast är stor chans att det innebär att köpa en ny kaross för att alla paneler är lagom buktade av felaktig blästring men det är bara jag det. Har inte nummer/namn men det finns en firma som åker runt och blästrar mobilt, typ båtar eller vad du har. Går nog att hitta på eniro och man letar en stund, de kan komma till dig och blästra. _________________ Roland Johansson |
||||
|
Re: Blästra bil
Ingen aning ! : D men se till att dom blästrar med hasselnötskal eller liknande för sandblästra man en coupe så har man en kombi när man är klar sedan. Plåten töjer sig tydligen om man sandblästrar.
_________________ Mikael Sanfridsson |
||||
|
Re: Blästra bil
Jag blästrade hela min kaross själv med sand utan problem! (under ett år med bäster från jula...)
_________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||
|
Killen i orminge (erfaren, i 60-årsåldern) kan varmt rekommenderas. Det var inte den första kaross han
blästrat om man säger så. Som jag skrev, lycka till om du hittar något annat företag som ens är intresserat av att blästa en bil.
_________________ Jörgen Eriksson |
||||
|
Re:
Du har ingen vidare koll för någon som nästan bor granne med åtminstone TVÅ företag
www.blastrix.se www.allblastring.se Allblästring blästrade min bil ivf, sen att det var ehm... "lite" rost på den framkom alltför smärtsamt : ) http://forums.voodoo-people.com/mull Blästrix fixade en kompis bil; http://www.zatzy.com/showthread.php? _________________ Philip Seaton | 1971 Datsun 240z - www.mull.tk www.allblastring.se | www.sce.se | www.pb-z.se | www.por15.se |
||||
|
Re:
De kanske hade en dålig dag? Men jag vill bestämt påminna mig om att båda de företag du nämner var fullständigt ointresserade av att ta sig an bilblästring. Rent av otrevliga om jag inte minns fel.
_________________ Jörgen Eriksson |
||||
|
Re:
Måste varit nåt sånt. Allblästring har alltid varit trevliga mot mig, de jag hänvisat/rekommenderat dit och såna som lämnat grejer där ändå. Blästrix säger jag inget om eftersom jag inte har någon erfarenhet varken av deras tjänster eller personligheter. "Manston" verkar dock inte haft trubbel med dem.
_________________ Philip Seaton | 1971 Datsun 240z - www.mull.tk www.allblastring.se | www.sce.se | www.pb-z.se | www.por15.se |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Blästra bil
|
3405 besök totalt |