| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Vilka ban träffar tillåter mönsterlösa slicks ?
|
<< 1, 2 4298 besök totalt |
|
Beror väll på vilka bilar som kör på slicks...
Då en GT2/GT3 går som ett strykjärn genom kurvorna med vanliga gat däck, så är det väll ingen fara att en gammal 80-90tals "svensson" bil får köra på slicks för att få lite bättre fäste eller ? Men största anledningen för mig är ekonomisk, för jag dödade mina R-däck fram i sommras efter bara 3 bankörningar och totalt med bankörning och gat körning bara fick köra 300mil med dom.. Och nu har jag köpt på mig bagagnade slicks för under en tredjedel av kostnaden av mina nya r-däck.. _________________ Martin Ehrsson RS8
Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
|
Re:
Har du analyserat varför/hur de dog? Hjulvinklar, fjärding, körstil, däcksval (mjukhet, bredd, fabrikat) påverkar slitaget. När det gäller hjulvinklar så tror jag att du måste acceptera en ganska vinglig bil vid gatkörning. Så är ju Porscharna som du refererar till.
_________________ Jörgen Eriksson |
||
|
Det har med för mjuka fjädrar, ingen kränghämmare bak och för mjuk fram, hjulvinklar samt framtung bil..
Men det konstiga tycker jag är att gat däcken som satt på innan höll mycket mycket bättre jämfört med r-däcken!? Blir hårdare fjädrar, ställbara kränghämmare och mer camber är det tänkt. _________________ Martin Ehrsson RS8
||
|
Re:
Dett gick väl mycket långsammare _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||
|
Jag upplevde faktiskt ingen större skillnad i sido grepp i kurvorna, däremot så låste man ju upp std däcken väldigt lätt vid inbromsning antagligen pga att mönstret var slut..
_________________ Martin Ehrsson RS8
||
![]() |
Däck för banåka
Vilka ban träffar tillåter mönsterlösa slicks ?
|
<< 1, 2 4298 besök totalt |