| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Soppaleveransproblem BMW e30?
|
1325 besök totalt |
|
Soppaleveransproblem bmw e30?
Hur har ni som åker mycket bana med bmw e30 gjort med soppapump/pumpar? Är det ett bekymmer att de suger luft i långa böjar eller behöver man inte oroa sig för sånt? Ska nämligen göra om soppasystemet litegrann i min bil och funderar då på om man ska ha två effektiva pumpar i tanken som matar direkt fram till motorn eller om man ska ha en pump i tanken som pumpar till en catchtank. _________________ Jonas Edling |
||||
|
Re: Soppaleveransproblem bmw e30?
En mindre tank som rymmer tillräckligt med bränsle för 30 sekunders körning minst så slipper du oroa dig. Annars brukar det vara en fråga om hur mycket du har i tanken om det ska fungera i ALLA tillfällen. _________________ Roland Johansson |
||||
|
Re:
Å mindre än 35 liter tar det inte många varv innan man har... Då får det bli catchtank igen.
I nuläget har jag originalpump i tanken och en bosch 044 pump efter en liten catchtank. Anledningen till att jag skulle vilja ha bort det är att de soppaslangarna jag har haft har andats så det har luktat riktigt illa inne i bilen. Får byta slangar och skaffa en till pump eller två nya. _________________ Jonas Edling |
||||
|
Re: Soppaleveransproblem bmw e30?
Hur mycket soppa kan man räkna med att man gör av med per minut om man räknar på att man har ca 600hk i maskinen. Nu kommern man iofs inte kunna gasa fullt i så många sekunder iofs då det troligtvis börjar gå rejält fort efter ett tag... _________________ Jonas Edling |
||||
|
En alternativ lösning på problemet...
Har fungerat klockrent. Billigt och tog inte många timmar att fixa. Förbrukningen som Franzén stämmer (kanske något i överkant), men det skiljer säkert ganska mycket med så mycket mer effekt.
_________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||||
|
Är ju inte så svårt att räkna. Du ser ju vad spridarna ger som absoult max. Du behöver ju ca 900cc spridare till den effekten = 3600cc/min som max, dvs 1,8 liter per halvminut enligt rolles rekommendation. Men det är ju vid absolut max. På bensin, men du ska kanske köra på e85 och då går de ju åt ca 35%mer.
_________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||
|
Re:
Bra tips men tyvärr så kommer det nog inte vara ett alternativ för mig. Jag har ju fortfarande bilen som lekbil på gatan också och då blir tanken lite väl liten. Blir lite väl dålig aktionsradie. _________________ Jonas Edling |
||||
|
Re:
Kuntze säljer bränsleslang som inte transpirerar. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
|
Re:
Min 210 hk-pjäs; 'drar en liten gnutta över 2 liter/mil när jag kör bana.
_________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
|
Re:
Har jag då bara 100hk i min cup-bil?
För jag kommer 8mil på 25liter i fullt race-tempo.. _________________ /Arne Lindgren |
||||
|
Re:
Sciroccon med gissningsvis upp mot 200 kusar drog nånstans mellan 4 och 4,5liter milen vid bankörning. _________________ Roland Johansson |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Soppaleveransproblem BMW e30?
|
1325 besök totalt |