Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1212 besök totalt |
GT3;a :-(
En som jagar vidare på andra racerbanor nu mer ![]() "Under sommaren har du kunnat läsa om, och tråna efter, en gul Porsche GT3 som florerat i de flesta av landets biltidningar. Det faktiska exemplaret, som kunde beskådas på Stockholms Bilsalong, har dragits med problem en längre tid. Det började med att motorn gick sönder och fick ersättas efter bara några mil. Kort därefter uppkom en parkeringsskada på höger framskärm (en mekanikertabbe). Vi har även hört att några journalister klagade på otäcka ljud från bakvagnen, och Porsche hittade ett fel i diffen. Nu är det slut på problemen. Bilen har nämligen kört sin sista meter - den gick baklänges in i ett räcke. Det var åter igen en av de stora biltidningarna som testade bilen. Vilken tänker vi inte avslöja." ![]() ![]() saxat från PCS o här är en film på bilen medas den levde ![]() http://www.automobil.se/filer/web_g3 _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||
Re: GT3;a :-(
Det var verkligen synd på en så fin bil ![]() Men att den inte funkade sådär jättebra lär väll ha en del med att göra hur reportrarna har behandlat bilen... Jag kan bara säga att jag aldrig suttit mer rätt i en bil än den där ![]() |
||
NEEEJ!!!
![]() ![]() Det vore intressant att veta vilken tidning det va och vilken bana. Om det nu va på bana! Fast det kan ju hända den bäste. ![]() |
||
GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
![]() Då lär det väl inte komma någon ny pressbil om denna är totalskrotad? Jag vart lovad en provkörning av denna när tidningarna var klara. Lär ju inte bli av nu....... > ![]() _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||
Såg den på Porsche Center Borås för ett par veckor sedan...ingen vacker syn...men det är klart, den bilen inbjuder till riktigt hård körning - är man inte duktig bakom ratten hamnar man lätt vid sidan om det svarta...
_________________ Mårten Olsson PCS 7003 |
||
En bekant, som ibland verkar ha hiskeligt bra kontakter, berättade i förra veckan att Motorjournalen inte längre är så väl sedda gäster hos Porsche sen en skrotning på Nurburgring. Nån som kan bekräfta eller dementera?
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Uuuuhummmm, gick det nåt rykte om växellådan på Koeniggsegg, det där med att skicka i 2:an i 160 km/h (på Mantorp?) .... _________________ Pär Hylander |
||
Den kommer ut igen. Tro mig... _________________ -Tobbe Henricsson, Frilans |
||
_________________ mvh Leif Ankarschiöld Skyline R32 GTR GODZILA |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1212 besök totalt |